Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

sinds ik vandaag begonnen ben met het configureren van realvnc op 3 computers (netbook met wifi en utp , laptop met wifi en utp en desktop met enkel utp ) binnen 1 netwerk heb ik gemerkt dat:

- ik enkel kan verbinden van computer naar computer zolang die bedraad aangesloten zijn. van het moment een van de pc's ( client of server dan) verbinding maakt via wifi lukt het niet meer

poorten staan open (denk ik)

- als ik in netwerkverbindingen -... - werkgroep kijk, alle 3 de pc's aanwezig zijn, behalve als ik wederom de bedrade verbinding verbreek. dan is die ook niet meer aanwezig....

dus als ik bijvoorbeeld via wifi bestanden wil sturen van laptop naar netbook, dat dit niet gaat aangezien ze niet te vinden zijn voor elkaar.

setup is dlink switch beneden ( telenet digitv + internet) - dlink switch boven en die dan nog eens doorverbonden naar dlink router

kan dit opgelost worden of is dit normaal?

alvast bedankt

met vele groeten

Sven c

Geplaatst:

modem : telenet

switch vlak aan modem : dlink des-1005d

switch boven: dlink dgs-1008d

router vlak na switch boven: di-624

alvast bedankt

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.