Ga naar inhoud

Virussen en wormen op een andere pc

Aanbevolen berichten

Mijn zus heeft een pc die volledig verlamd is door allerlei virussen en wormen. Hij opent haast niet meer. Ik heb waarschijnlijk een heel domme vraag : kan ik haar pc aansluiten op die van mij via een usb om van op de mijne een virusscan te laten lopen op de hare? en zou dit helpen? Bedankt bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je kan proberen is HijackThis via jouw PC downloaden en dan via USB laten scannen op de besmette PC.

HijackThis kan je zo downloaden :

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Het logje kan je dan weer via jouw PC hier op het forum in een volgende bericht plaatsen. Succes ermee !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Kape, dat was weer zo ontzettend snel. Ik ga haar eens bellen en zien hoe we kunnen afspreken. Het Hijacklogje zal dus niet voor vandaag of morgen zijn, maar nu weet ik toch al dat dit misschien wat soelaas kan brengen. Nogmaals bedankt en tot binnenkort :) Laat ik dit nu openstaan of zet ik het gewoon even op opgelost ??

aangepast door embroiderit
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.