Ga naar inhoud

vreemde codes i.p.v. pdf bijlage

Aanbevolen berichten

hallo,

voor de basisschool van mijn dochter maak ik, samen met een andere moeder, het wekelijkse informatieblad. Ik weet niet welk besturingssysteem de computers van school hebben (school-Lan netwerk ??), de e-mail heeft als naam: Kerio Mail server 6.

We versturen het blad als pfd bijlage in een e-mail.

We krijgen van sommige ouders de melding dat er géén bijlage bij het bericht zit, maar het bericht zelf staat vol met codes, letters enz.

Ik heb een héél klein stukje hieruit gekopieerd: zie laatste stukje van dit bericht.

Hoe is dit probleem te verhelpen ???

groetjes, Riny

R0lGODlhIAAgAHcAMSH+GlNvZnR3YXJlOiBNaWNyb3NvZnQgT2ZmaWNlACH5BAEAAAAALAAAAAAB

AAEAgAAAAAECAwICRAEAOw==

--RELATED-MIME-7586687-30300-delim

Content-Transfer-Encoding: base64

Content-Disposition: attachment; size="10 kB";

filename="image002.jpg"

Content-Type: image/jpeg; name="image002.jpg"

Content-ID: <image002.jpg@01CAA0CD.273C6610>

/9j/4AAQSkZJRgABAQEAYABgAAD/4QuHRXhpZgAASUkqAAgAAAAHABIBAwABAAAAAQAAABoBBQAB

AAAAYgAAABsBBQABAAAAagAAACgBAwABAAAAAgAAADEBAgAcAAAAcgAAADIBAgAUAAAAjgAAAGmH

BAABAAAApAAAANAAAAAApg4AECcAAACmDgAQJwAAQWRvYmUgUGhvdG9zaG9wIENTMiBXaW5kb3dz

ADIwMDY6MDY6MjAgMTg6MzY6NDYAAAADAAGgAwABAAAA//8AAAKgBAABAAAA3QAAAAOgBAABAAAA

SwAAAAAAAAAAAAYAAwEDAAEAAAAGAAAAGgEFAAEAAAAeAQAAGwEFAAEAAAAmAQAAKAEDAAEAAAAC

AAAAAQIEAAEAAAAuAQAAAgIEAAEAAABRCgAAAAAAAEgAAAABAAAASAAAAAEAAAD/2P/gABBKRklG

AAECAABIAEgAAP/tAAxBZG9iZV9DTQAC/+4ADkFkb2JlAGSAAAAAAf/bAIQADAgICAkIDAkJDBEL

CgsRFQ8MDA8VGBMTFRMTGBEMDAwMDAwRDAwMDAwMDAwMDAwMDAwMDAwMDAwMDAwMDAwMDAENCwsN

Dg0QDg4QFA4ODhQUDg4ODhQRDAwMDAwREQwMDAwMDBEMDAwMDAwMDAwMDAwMDAwMDAwMDAwMDAwM

DAwM/8AAEQgANgCgAwEiAAIRAQMRAf/dAAQACv/EAT8AAAEFAQEBAQEBAAAAAAAAAAMAAQIEBQYH

CAkKCwEAAQUBAQEBAQEAAAAAAAAAAQACAwQFBgcICQoLEAABBAEDAgQCBQcGCAUDDDMBAAIRAwQh

EjEFQVFhEyJxgTIGFJGhsUIjJBVSwWIzNHKC0UMHJZJT8OHxY3M1FqKygyZEk1RkRcKjdDYX0lXi

ZfKzhMPTdePzRieUpIW0lcTU5PSltcXV5fVWZnaGlqa2xtbm9jdHV2d3h5ent8fX5/cRAAICAQIE

BAMEBQYHBwYFNQEAAhEDITESBEFRYXEiEwUygZEUobFCI8FS0fAzJGLhcoKSQ1MVY3M08SUGFqKy

gwcmNcLSRJNUoxdkRVU2dGXi8rOEw9N14/NGlKSFtJXE1OT0pbXF1eX1VmZ2hpamtsbW5vYnN0dX

Z3eHl6e3x//aAAwDAQACEQMRAD8A67rnX/rB0i6X4lNmI5xFeQC+In2Mt/0Nv/Qf/g03T/rhlZcN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt een probleem met een afbeelding (.jpg-formaat) of de vorm (.pdf-formaat) te zijn. Zou het kunnen dat de mailprogramma's van de betrokken ouders dit formaat weigeren, omdat dit wel eens als "gevaarlijk" voor besmetting wordt bestempeld. Elke provider heeft daar zowat een eigen beschermingspolitiek voor. Misschien interessant om eens proberen te achterhalen bij welke providers dit probleem zich voordoet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kape, dankjewel :-)

Tot nu toe zijn er 2 ouders die dit probleem hebben geconstateerd: de een heeft hetnet als provider, de ander home (ziggo).

Deze providers worden hier in de regio beiden vaak gebruikt en geven doorgaans geen problemen (hier thuis ook home en de bijlage wordt normaal bijgeleverd).

Kan het aan de (beveiligings) instellingen van de computer zélf liggen ? Maar waar dan te zoeken ?

groetjes, Riny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het aan de (beveiligings) instellingen van de computer zélf liggen ? Maar waar dan te zoeken ?
Dan lijkt de virusscanner de meest voor de hand liggende oorzaak van blokkeringen. Kan je daar weer eens naar informeren welke er gebruikt wordt ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb beide ouders van mijn thuis-adres een pdf bestand gestuurd. Eén van de 2 reageerde meteen (fijn ! :-)).

Vanuit mijn eigen e-mail verstuurd zit het pdf-je bij de ontvanger wél gewoon als bijlage bij het bericht ...

En was dat een identiek .pdf-bestand als de schoolkrant (met inbegrip van .jpg-afbeeldingen) ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

stand van zaken:

als ik de pdf één op één verstuur, van school én van mijn thuisadres, dan komt de bijlage prima binnen, gewoon als pdf-bijlage.

Zodra hij in een (bcc) groepje wordt geplaatst, zelfs in een groepje van 7 adressen, dan gaat het mis.

Ik neem aan dat er dan geen sprake is van

- niet goed updaten van adobe: anders is hij überhaupt niet te openen ?

Of kan dit tóch een oorzaak zijn ???

- geen spam-oorzaak: de één op één versie komt in de inbox binnen van ontvangers, niet in de spam / verwijderde items.

Ik denk dat het iets te maken heeft met een of andere instelling op de computer van de ontvanger: maar WELKE ??

Waar kan ik ze laten zoeken ?

grtjs, Riny

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.