Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik maak wekelijks een back-up van mijn gegevens via Configuratiescherm, Systeem en onderhoud en dan Back-up centrum.

Dit zal het Back-up programma van Vista zelf zijn zeker?

Ik sla alles op op mijn externe harde schijf. Nu was ik eens op die schijf aan het kijken of alles er nu wel degelijk op staat maar ik zie enkel een map Backups staan en in die map zit een map Memeo met een paar witte documentjes in.

Je kan echter met geen mogelijkheid controlleren of alle foto's en bestanden wel degelijk erop staan?

Zijn dat misschien gecomprimeerde bestanden die pas bij het terug plaatsen op de pc terug als duidelijke bestanden en mappen herkenbaar zijn?

Ik zou toch graag zeker weten dat al mijn foto's en zo correct gebackupt zijn. Of moet ik er zo maar op vertrouwen?

Geplaatst:

Wat is het bestandsformaat van die bestanden?

Waarschijnlijk gaat het hier inderdaad om je foto's en dergelijke. Als je deze backups terugplaatst zal je zien dat het inderdaad om je bestanden gaat. Bij het maken van de backup worden deze omgezet in een ander formaat om schijfruimte te besparen.

Geplaatst:

Bedankt Jürgen.:-)

Er stond blijkbaar nog een mapje backups van mijn oude pc erop. Dat waren .jim bestanden.

Heb de juiste map teruggevonden en daar zitten allemaal .zip bestanden in.

Dan kan ik dus niet controlleren wat daarin zit. Maar ik mag er dan wel op vertrouwen dat alle documenten en foto's wel degelijk juist en volledig opgeslagen worden en met een gerust hart de foto's wissen op mijn pc?

Heb al voorgehad dat ik heel wat kwijt was na foutief bestanden gekopiëerd te hebben naar de externe schijf en niet met een back-up programma geplaatst te hebben. Daarom wil ik nu graag zeker zijn.;-)

Geplaatst:
Met een compressie programma zoals Winzip of IZarc (gratis en in het nederlands) kan je die zip bestanden openen en kijken welke bestanden daar in zitten.

Ga ik meteen downloaden. Wist niet dat dit ook gratis te krijgen was.;-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.