Ga naar inhoud

virus?

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Graag zou ik het volgende willen weten.

Ik heb al 4 keer mijn computer moeten laten repareren.

De monteur heeft er 4 keer een nieuwe hardeschijf in moeten zetten, want hij zei ,dat een virus de hardeschijf ernstig beschadigd had.

Ik ben maar een leek,dus weet iemand of het waar is dat een virus een hardeschijf zo ernstig kan beschadigen, zodat hij vernieuwd moet worden?

En nu heb ik het probleem weer, dat mijn computer steeds weer uit zichzelf gaat opstarten. Komt dit ook door een virus?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben maar een leek,dus weet iemand of het waar is dat een virus een hardeschijf zo ernstig kan beschadigen, zodat hij vernieuwd moet worden?

Een virus kan schade toebrengen aan je harde schijf ja, maar door het verwijderen van het virus is dit probleem opgelost.

Heeft hij daadwerkelijk telkens je harde schijf vervangen door een andere of heeft hij deze gewoon steeds gewist?

Ook al zit je met een virus, het wissen van je harde schijf moet je steeds zien als laatste middel.

Als je wil weten of je terug last hebt van virussen, mag je het volgende doen:

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.