Ga naar inhoud

Mediacenter/mediastation/... correcte benaming.

BlackBird

Aanbevolen berichten

Ik zoek de correcte benaming van het volgende:

Het gaat om iets wat ik overlaatst in een bedrijf zag. Het gaat over een soort media databank waarop je een tweede scherm, geluidsinstaltie en dergelijke op aansluit. Soms zit er ook een HD in ingebouwd. Dit wordt gevoed door een adapter.

In een laptop is een aansluiting bevestigd. Dit zet je gewoon op de 'mediabank' waar ook een aansluiting is (gewoon opzetten/inklikken dus geen kabels).

Het nut hiervan is dat in een bedrijf heel wat mensen die veel op baan zijn op kantoor niet veel tijd verliezen met het instaleren van hun laptop en al de apparatuur. Dit wordt namelijk geregeld door het mediacenter.

Nu ik zoek gewoon de correcte naam omdat ik een prijscalculatie aan het maken ben ivm een projectje van een inbouw van dergelijk center in een auto met ook aansluiting van de muziekinstalatie, schermen in auto enzo. (hier hoef ik geen info over)

Dus enkel de naam graag. En eventueel sites waar ik meer info kan vinden hoe en wat precies.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je op zoek bent naar het product met de naam dockingstation (of poortreplicator) :-)

disclaimer: tijdens het zoeken naar het antwoord heb ik mijn hersens erg gepijnigd :-)

Het nut hiervan is dat in een bedrijf heel wat mensen die veel op baan zijn op kantoor niet veel tijd verliezen met het instaleren van hun laptop en al de apparatuur. Dit wordt namelijk geregeld door het mediacenter.

installeren is hier niet echt het goede woord, gebruik plaatsen, door dat woord begreep ik echt niet wat je bedoelde namelijk (tot ik een helder moment kreeg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je op zoek bent naar het product met de naam dockingstation (of poortreplicator) :-)

disclaimer: tijdens het zoeken naar het antwoord heb ik mijn hersens erg gepijnigd :-)

installeren is hier niet echt het goede woord, gebruik plaatsen, door dat woord begreep ik echt niet wat je bedoelde namelijk (tot ik een helder moment kreeg)

Heel erg bedankt. Meer had ik niet nodig. Bedankt ivm de tip (instaleren (wordt meer voor software bedoelt wss),...)

Verder heb ik een HP 90W Docking Station gevonden die erg zuinig in qua gebruik van energie. aangezien het de bedoeling is in te bouwen in een auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt inderdaad, installeren word meer gebruikt voor software bij ons nederlanders dan)

maar hoe dat in belgie zit weet ik niet, denk dat die dat ook wel meer voor dat soort dingen gebruiken, maar is allesinds verwarrend af en toe :D

in iedergeval succes met inbouwen en mooi dat we het ineens konden vinden :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.