Ga naar inhoud

5GHZ gaat niet

TSAR

Aanbevolen berichten

Ik heb deze set aangekocht :

Netgear WNDR3700 RangeMax dual band 802.11n wireless-N gigabit router + WNDA3100 RangeMax dual band wireless-N USB 2.0 wlan adapter

Als ik in de garage sta (waar de router hangt) dan kan ik perfect connecteren, zowel via de 2,4 GHz als de 5 GHz band.

Ga ik in de living zitten, dan kan ik enkel nog de 2,4 GHz bereiken.

Hoe komt dit, ik dacht net dat de 5 GHz "beter" door muren kon ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gebruikte licentievrijbanden van 2,4 GHz en 5 GHz worden gedeeld door verschillende gebruikers. De 2,4 GHz band is dezelfde band waarin ook magnetrons (t.b.v. verhitten van o.a. voedsel) werken, maar vele draadloze toepassingen maken gebruik van diezelfde band, zoals draadloze muizen en toetsenborden, video-overdracht (beveiligingscamera's en tweede TV-aansluitingen), draadloze deurbellen, garagedeuropeners, hoofdtelefoons en veel andere apparatuur. Bij in-gebruik-name van deze apparatuur wordt aangeraden om de verschillende kanalen binnen de 2,4GHz band te bekijken en het kanaal met de minste storing te kiezen. De 5GHz band kent (2009) minder concurrerende gebruikers, maar doordat het gebruik van deze band naar verwachting zal toenemen zal de onderlinge verstoring ook groter worden. De effecten die de gebruiker kan merken zijn: wegvallende data-verbindingen, beeldverstoring, niet-functionerende draadloze bediening. Het betreft hier onderliggende verstoring in dezelfde frequentieband die gebruikt mag worden en wordt daarom niet gezien als een schending van de EMC normen, die de onderlinge storing met andersoortige apparatuur beschrijft.

Zoiets kan je enigzins verhelpen door andere kanalen te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.