Ga naar inhoud

blauw scherm

Sookie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een analoog probleem... Sinds iets meer dan een maand krijg ik ook op de meest onverwachte momenten een blauwscherm met witte letters. Volgens mijn windowsfoutenrapport is het een Windows-stopfout. Er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode (bijvoorbeeld: 0x0000001E, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED).

De ene keer verschijnt het als ik mijn laptop verplaats, of als ik mijn scherm een beetje naar onder draai om bv. iets achter mijn laptop te nemen, of als ik bezig ben op mijn laptop, of als ik helemaal niets aan het doen ben... Heel bizar.

Mijn laptop herstart dan automatisch en dan verschijnt er een schermpje op mijn bureaublad dat Windows zich heeft hersteld van een zeer ernstige fout. Niemand in mijn omgeving weet wat het is, maar ik heb al vermoedens gehoord dat het aan de hardware zou liggen.

Het is nu het 4de jaar dat ik mijn laptop gebruik, kan het aan de ouderdom liggen?

Hopelijk weten jullie wat ik eraan kan doen...

Dank bij voorbaat!

Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn beste Sookie.

Ik heb je vraag in een aparte discussie geplaatst omdat jou probleem iets heel anders is en ook om geen twee vragen dooreen te laten lopen in 1 discussie.

Die foutmelding kan verschillende oorzaken hebben.

Meestal word er bij de foutmelding nog een naam van een bestand gegeven dat de fout veroorzaakt. Die naam moeten we ook hebben.

Kan je de volgende keer het volledige foutbericht noteren en in een volgend bericht zetten?

Je kan het automatisch herstarten uitschakelen zodat je de tijd hebt om de boodschap op te schrijven.

Klik met rechts op "deze computer" en ga dan naar "eigenschappen".

Open de tab "geavanceerd" en klik bij " opstart en herstel" op de knop "instellingen".

Haal het vinkje weg bij "automatisch herstarten" en sluit alle vensters met "OK".

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ongeveer het zelfde probleem met mijn desktop. Verplaats deze niet, maar als er een lamp aan of uitgaat bijv gebeurt het wel eens dat mijn pc spontaan een blue screen geeft. Heb dit al in een ander lijntje aangegeven maar nog geen oplossing.

http://www.pc-helpforum.be/f167/onregelmatig-fout-pc-start-opnieuw-21872/

De codes die ik krijg zijn;

0x0000001e - KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

caused by: ntoskrnl.exe of Wdf01000.sys of ataport.sys

0x000000d1 - DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

caused by: 3xHybr64.sys of ndis.sys

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, daarnet heeft het zich weer voorgedaan, er zitten 5 dagen tussen de vorige keer dat het mijn laptop overkwam... Ik heb alles kunnen noteren en zal het nu hieronder typen.

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware op de juiste wijze is geïnstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er een nieuwe Windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen (wat in mijn geval zo is) , dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):

***STOP:0x000000D1 (0x00000000, 0x00000002, 0x00000001, 0xF6FC44A5)

***USBPORT.SYS - Adress F6FC44A5 base at F6FBF000, DateStamp 480254ce

Bezig met starten van de fysieke geheugendump.

De fysieke geheugendump is voltooid.

Neem contact op met de systeembeheerder of de afdeling Technische ondersteuning op voor hulp

Ik heb wel degelijk geen nieuwe soft- of hardware... Er staat ook iets in over mijn USB-poorten, dat doet me eraan denken dat ik de laatste tijd enorm vaak 'tekstballonetjes' rechtsonderaan mijn scherm krijg met een vermelding dat een USB-poort niet meer goed werkt, of zoiets. Ik kan de specifieke tekst niet weergeven, want vandaag heb ik het nog niet zien tevoorschijn komen.

Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.