Ga naar inhoud

dlink router wireless mysterie

mjmd

Aanbevolen berichten

Eerst en vooral, dit is geen noob vraag over wireless configuratie, dus lees aub verder.

Dan ten tweede, het is geen hardware probleem, daar de hardware elders perfect werkt.

Het probleem:

Mijn Dlink router werkt via LAN (dus via kabel) perfect. Maar zodra ik de wireless settings configureer dan heeft de wireless antenne ofwel een zeer zwak, ofwel geen signaal. De LAN blijft werken. Dus bij ons thuis werkt geen enkele wireless router voor de een of andere bizarre reden.

Ik heb dit probleem voor bij 2 verschillende routers, die elders dan thuis wel perfect werken.

Dan wat het allemaal NIET is:

- de internet provider; ik heb nu dommel.be, maar het probleem stelde zich ook al toen we belgacom skynet hadden.

- de input van de verbindingsgegevens heb ik op de letter gevolgd, de LAN werkt dan ook perfect, dus username, passw, pppoe, llc,... alles juist ingevuld

- de router zelf (momenteel dlink DSL-2740B); het vreemds van alles is dat ik exact hetzelfde probleem had met mijn vorige dlink router (zo'n grijze met 1 antennetje), maar toen ik deze in mijn kot in Leuven installeerde werkte deze perfect zowel met draad als draadloos. De verschillende firmware versies heb ik ook allemaal geprobeerd.

- het besturingssysteem; ik heb de configuratie ondertussen met windows vista, windows xp, kubuntu hardy, kubuntu 9.10 en vista 64bit geprobeerd. Zowel laptop als desktop.

- Het probleem doet zich voor bij beide adsl tussenstukjes aan de 2 telefoonverbindingen in ons huis.

- de omgeving, we wonen in Koksijde en de buren hun wireless internet kan ik wel ontvangen op mijn laptop.

Dit probleem sleept echt al lang aan, ik heb alles in mijn macht geprobeerd, waaronder eindeloos op internet gezocht, gebeld naar dlink, gepraat met een computerwinkelmannetje,... Geen oplossing te vinden.

Iemand met een geniale ingeving die dit mysterie kan ontcijferen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat verstaat u hier onder:

Het probleem doet zich voor bij beide adsl tussenstukjes aan de 2 telefoonverbindingen in ons huis

Hebt je zeer goed signaal als je op de buurman router ben en misschien kan je zelfs op internet?

Je zegt als je elders ben dat je geen probleem hebt met internet.

Dus ligt het zeker niet aan uw computer of laptop.

Ik ga voorlopig vanuit dat je de router goed hebt ingesteld.

We gaan nu eens gewoon de omgeving bekijken.

Zijn er draadloos toestellen bij u zoals telefoon enz.?

Hebt je misschien CB toestel of iets gelijkaardig?

Hebt je bleutooth toestellen?

Goed en rustig denken aan zulke dingen.

Zo ja, schakelt die allemaal tijdelijk uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat verstaat u hier onder:

Het probleem doet zich voor bij beide adsl tussenstukjes aan de 2 telefoonverbindingen in ons huis

Hebt je zeer goed signaal als je op de buurman router ben en misschien kan je zelfs op internet?

Je zegt als je elders ben dat je geen probleem hebt met internet.

Dus ligt het zeker niet aan uw computer of laptop.

Ik ga voorlopig vanuit dat je de router goed hebt ingesteld.

We gaan nu eens gewoon de omgeving bekijken.

Zijn er draadloos toestellen bij u zoals telefoon enz.?

Hebt je misschien CB toestel of iets gelijkaardig?

Hebt je bleutooth toestellen?

Goed en rustig denken aan zulke dingen.

Zo ja, schakelt die allemaal tijdelijk uit.

1/ Daarmee bedoel ik de adsl splitters. (voorbeeld) Ik heb 2 splitters (2 aansluitingen voor vaste telefoon) en de router geeft geen draadloos signaal bij beide splitters.

2/ Wel ik heb vroeger nog op het onbeveiligde netwerk gekunnen van de buurman, dat was een signaal van 3 van de 5 blokjes. Heel onze wijk is open bebouwing, dus omgevingsfactoren zou ik vreemd vinden.

3/ Het probleem stelt zich bij mijn ouders thuis. Daar staan 2 telefoons met kabel. (vaste en niet draadloos dus). Geen bluetooth elementen in de buurt, geen wireless printer, geen cb of draadloos signaal producerenden elementen bij mijn weten.

4/ Ik denk niet dat ik alle kanalen overlopen heb, meestal stond hij op autoscan, ik zal dat nog eens proberen.

Een duidelijkere omschrijving van het probleem:

- Bij het invoeren van de gegevens voor wireless: Ofwel accepteert de router de gegevens is er een ongelooflijk zwak signaal. (zo zwak dat wann mijn laptop op 2 meter staan hij het signaal niet erkent) Ofwel voer ik de gegevens in en bij het apply'en zijn alle gegevens ineens gewist.

- Vroeger had ik ook nog: wanneer ik via windows vista soms wou configureren, dan kreeg ik geen toegang tot te router, mijn oude router blokkeerde soms helemaal, maar als ik dan mijn laptop aansloot met kubuntu, dan kon ik de LAN prima configureren. (wireless niet)

- Het lampje van de router dat het wireless signaal aangeeft knippert dus alleen als er een heel zwak signaal is, maar dan ik toch bijna nooit verbinden.

- Met mijn oude router, zowel als met de nieuwe moet ik wel zeggen dat in het begin dat we hem hadden, de router soms wel prima werkte (op volle kracht, 4/5 blokjes) voor vb 2à3 uur. Daarna viel de draadloze verbinding uit.

(ik maak zo snel mogelijk een print screen van de router configuratie, en een lijst van de verbindingsgegevens van dommel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De router configuratie: PRINTSCREEN1; PRINTSCREEN2

De gegevens van de provider :dommel.be (schedom):

adsl-nummer:........... 05852****

adsl-login:............ dsl*********@schedom

adsl-pass:............. ******************

news-server:.......... news.dommel.be

news-login:........... dsl**********@schedom.be

news-pass:............ *************

pop3-server:.......... pop.dommel.be

smtp-server:.......... relay.dommel.be

webmail:.............. webmail.dommel.be

wan-ip:............... dynamisch

protocol: pppoe

vpi/vci: 8/35

encapsulation: llc

nameserver1: 193.109.184.72

nameserver2: 193.109.184.75

Indien iemand meer details nodig heeft, ik kan nog andere printscreens maken van andere configuratie stats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start

Typ in zoekopdracht dit: cmd

Typ nu cmd

Met de rechtermuisknop op cmd klikken en dan run as administrator klikken.

Typ nu ipconfig /all

Maakt er een screen van.

Ik zit momenteel met Kubuntu te werken op de pc die verbonden is met de router.

PRINTSCREEN van de cmd line in Konsole (zal wel niet hetzelfde zijn neem ik aan?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.