Ga naar inhoud

Games PC samenstellen

Gast goeiemoggel

Aanbevolen berichten

Gast goeiemoggel

bedankt voor je reactie maar ik ben wel van plan lang met deze pc te doen dus is 4gb ram ook nog genoeg voor games over 2 jaar ofzo? en kan ik anders later er nog 4gb bijsteken over een jaartje ofzo? ow en de link die deed het niet ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

1100 euro is een prima bedrag voor een goede game pc. Laat even weten wat er op de behuizing moet zitten (geheugenkaartaansluitem firewire ed) of alleen standaard met de standaard aansluitingen (zoals usb en de standaard nodige dingen) daar kun je ook al geld op besparen. Wil je perse voor een intel processor gaan of mag een amd ook?

persoonlijk bestel ik mijn spullen op 4launch.nl (vaak iets goedkoper als alternate en betrouwbaar) Wat ik zelf doe (het is maar een idee) is besparen op de minder belangrijke dingen (kast, harddisk ed) dan kun je meer uitgeven voor de dingen die veel meer winst opleveren (processor, videokaart, geheugen) Bedenk wel dat een hele goede videokaart veel stroom vreet (vaak tot 750 watt en soms meer zeker als je een sli (dubbele kaart) opstelling hebt.

Even ter info mijn game pc is :

amd phenom II 940x4 black edition 3.0 ghz (quad)

4 gig ozc geheugen

gtx260 896mb in sli

coolermaster 750 watt voeding

samsung dvd speler/brander

cooler master 330 behuizing

moederbord ik ff de naam van kwijt

xfi geluidskaart

dit levert ongeveer 19000 punten in 3dmark advantage op (en dat is behoorlijk)

deze pc heb ik 9 maanden geleden voor een kleine 1000 euro gekocht inclusief assemblage bij zercom (ja dat kan ook nog)

Oja je hebt windows (liefst vista of windows 7?)

Laat maar even weten of ik een nieuw opsetje voor je moet maken.

Het enige wat ik daarvoor vraag is dat je even laat weten, of je hem besteld hebt en dan of het lekker loopt en je tevreden bent. (en eeuwige dank natuurlijk)

Hoor het wel. groetjes Mike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast goeiemoggel

hee nou wat ik op de behuizing wil is 2 usb poorten micro en hoofdtelefoon aansluiting en (lijkt me wel logisch ;-)) wil ik dat er speakers op kunnen worden aangesloten (pc speakers) en op de monitor kan worden aangesloten. ik hoef niet per see een intel maar denk dat ik het wel liever heb. maar als amd goedkoper en sneller is dan heb ik liever die. ik weet niet of je op 4lauch de pc voor je kan worden samengesteld maar anders hoeft het niet op die site want dat kan ik zelf absoluut niet owja en ik wil wel graag deze behuizing Thermaltake Element G Midtow :: Azerty of deze Thermaltake V9 Vj40001n2z Mi :: Azerty owja zou je anders een mooi systeem voor mij kunnen samen stellen bij 4lauch en bij zercom aub ? danku

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee nou wat ik op de behuizing wil is 2 usb poorten micro en hoofdtelefoon aansluiting en (lijkt me wel logisch ;-)) wil ik dat er speakers op kunnen worden aangesloten (pc speakers) en op de monitor kan worden aangesloten. ik hoef niet per see een intel maar denk dat ik het wel liever heb. maar als amd goedkoper en sneller is dan heb ik liever die. ik weet niet of je op 4lauch de pc voor je kan worden samengesteld maar anders hoeft het niet op die site want dat kan ik zelf absoluut niet owja en ik wil wel graag deze behuizing Thermaltake Element G Midtow :: Azerty of deze Thermaltake V9 Vj40001n2z Mi :: Azerty owja zou je anders een mooi systeem voor mij kunnen samen stellen bij 4lauch en bij zercom aub ? danku

Je moet je wel realiseren dat je nu een hele boel geld uitgeeft voor de toren

terwijl het ook voor 65 euro(!) minder kan, toegegeven die is minder mooi en er zit wat minder in, maar dat gebruik je meestal toch niet. Maar doet niks af aan de werking en snelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De behuizing is altijd iets esthetisch. Ook is een goed uitgeruste behuizing handig voor het aanpassen van hardware componenten. Een pc-fanaat zal ook willen dat de behuizing een stuk van zich bevat door het hier en daar wat aan te passen (van kleur van fan's tot het volledig modden).

Ook ben ik voorstander van een kast te kopen die een zeer goede airflow + goede stoffiltering heeft. Zo blijft je pc stil, gaat die langer mee en moet je niet zoveel stofzuigen. Meestal gaat de behuizing ook het langst mee (samen met voeding, HD en driver).

Als je geen intel wilt kun je best direct voor de AMD Phenom II X4 955 Black Edition gaan. De rest is gewoon geen optie op dit moment. Echter ben ik meer een voorstander van intel voor het moment doordat de turbo modus van de i7 en i5 750 processoren programmas die slechts 1 core gebruiken, vele sneller doet lopen.

De keuze is nog steeds aan jou, maar ik zie enkel de fanatieke AMD fans op dit moment naar AMD grijpen voor nieuwe systemen. De rest, voor een 1100 euro, bevat een i7 860, een i5 750 of i7 920 waarbij de laatste twee vooral gebruikt worden in systemen die worden overclocked. Ik zou voor jou dus eerder een i7 860 aanraden. Leuk MB eronder, standaard, meer heeft enkel nut als je aan OC (overclocking) gaat doen. DDR3 Geheugen van 1333 MHz, F3 samsung van 1TB, eenvoudige driver, sterke voeding die maar toch geen overkill (je wilt dat je pc zijn maximale stress op ong 70% van de voeding zijn kunnen ligt --> maximale efficientie), en een degelijke videokaart die alles kan afspelen.

DIT is wat ik zou maken (met als basis wat aarondk1 voorstelde) voor het geld, het is net over de 1100 euro + je moet nog wat verzendingskosten aanrekenen, maar ik heb een bijna gelijkaardig systeem gekocht een maand geleden. (Ander Moederbord, ander behuizing en ik heb alles zelf in elkaar gestoken). Ik heb een assemblage geselecteerd die enkel de hardware doet + 1j garantie (minimum). Ik vind de 40 euro die je betaald voor de windows installatie weg gesmeten geld. Je moet gewoon BIOS voor de eerste keer booten, gewoon even de handleiding volgen van het Moederbord over de eerste keer dat je opstart en daarna start je alles opnieuw op met de DVD van Windows 7 erin en kun je alles makkelijk stap voor stap volgen wat ze op de CD zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar opmerken over mikeypsp zijn configuratie:

De ATI HD58xx reeks komt bij 4launch traag en slecht binnen. Ik heb al redelijk wat klachten gelezen over de service op dat gebied bij 4launch. Bij Azerty of Alternate ben je zeker dat je, je videokaart op een redelijk snelle periode binnenkrijgt.

De Samsung F3 is momenteel, na de WD blacks, de snelste serie HD's die er zijn. De F3 is daarbij ook nog eens zeer stil (tov de WD blacks). Voor hetzelfde geld zou ik dus eerder voor de F3 gaan.

Er is ook een H55-chipset moederbord gekozen ipv een P55. Zoals ik al eerder zei past een MSI p55-CD53 beter bij zijn noden.

Er is ook een triple kitje geselecteerd ipv een dual kitje. De P55 is dualslot ondersteunend en niet triple slot.

Als DVD driver zou ik toch de Sony Optiarc AD-7240S pakken aangezien deze momenteel de beste snelheid + brandkwaliteit heeft.

Als voeding zou ik ook niet deze pakken. Zalman heeft nogal luidruchtige voedingen in zijn <750W range. Ik zou het bij de merken Crosair, Be Quiet en CoolerMaster houden (voor een hoogwaardig systeem zou ik dan Enermax pakken). De CM M620 heb ikzelf ook steken en nog vele andere ook.. Ik hoor hem niet en hij doet perfect zijn werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast goeiemoggel

mm.. ik zie dat er veel verschillende dingen worden gezecht. nou weet ik het eerlijk gezecht ook niet meer helemaal. Zoals ik begrijp is azerty volgens jullie een betere site om het te laten samenstellen of zie ik dat fout? verder komen er veel verschillende systemen alleen bij de gene duidelijk staat er dat een product niet aanwezig is en daardoor kost het nog maar 850 euro ongeveer. daarom wilde ik vragen of jullie aub nog een keer een systeem voor mij willen samenstellen, graag op azerty. ik heb zelf wel wat geprobeerd maar kwam er echt niet uit en daardoor kwam ik steeds te duur of te slecht uit. aangezien jullie veel van computers afweten denk ik dat julie zeker wel een goede en goedkope pc voor mij kunnen samenstellen. als jullie het werkelijk willen (wat ik hoop) dan zou ik dit er graag mee willen

- montage met 1 jaar garantie

- Thermaltake V9 Vj40001n2z Midtowermodel Atx Geen Voeding Zwart Usb Audio :: Azerty

dat was het al wel alleen heb ik nog steeds dat ik denk dat 4 gb ram iets te weinig is voor de toekomstige games ik weet niet wat jullie hier van vinden. graag jullie mening daarover;-)

nou alvast harstikke bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.