Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb al geruime tijd last van piepjes wanneer ik windows draai. Ik had op internet ergens gelezen dat dit zou kunnen liggen aan de slots waarin de ram steekt, ik heb deze dus verplaats en als ik nu de pc opzet hoor ik constant heel snel achter elkaar piepjes en na een paar seconden herstart hij weer, dit blijft hij doen.

Dus heb ik de ram terug in de oorspronkelijke slots gestoken maar nog steeds start hij niet op.

Piepjes + herstarten

weet iemand hoe dit kan?

Geplaatst:

Als ik de computer opzet, begint hij direct aanhoudend te piepen, heel korte piepjes heel snel achter elkaar volgend, daarna herstart hij zichzelf weer, krijg geen beeld of niks.

Dit is begonnen nadat ik de ram verplaatst heb, heb deze nu terug op de originele plaats gestoken maar het probleem blijft, kan de computer dus niet opstarten momenteel

moederbord is p55-ud2

Geplaatst:

Waarschijnlijk bedoel je Gigabyta p55m-ud2?

Dan heb je een Award Bios.

De uitleg van de piepjes staan hier. Als het een opeenvolging is van korte piepjes is het inderdaad je geheugen?

Hoeveel geheugen heb je? En hoe heb je het geplaatst.

Op blz 16 van de Engelstalige handleiding staat hoe het moet geplaatst worden.

Om te testen of je geheugen stuk is kan je Memtest eens proberen.

Download het .sio-bestand en als image op een cd-rom branden.

Start de pc daarna op vanaf de cd-rom.

De test kan je best meerdere keren herhalen.

Geplaatst:

OK ik heb in de handleiding gelezen dat je de ram-sticks erin moet duwen tot de pinnetjes aan de zijkant vanzelf naar binnen gaan.

Heb ze er nu dus heel hard ingeduwd (had bang dat ze zouden breken)

en nu werken ze!

Dom van mij dus.

Maar bedankt voor het antwoord, je hebt me een bezoek aan de computerwinkel bespaart ;)

Geplaatst:

Ik ging er van uit dat je het geheugen op de verkeerde plaats had gestoken. Dit verschilt immers van moederbord tot moederbord.

Maar blijkbaar was het iets anders xD.

Als je geen problemen meer hebt, mag je het topic als opgelost markeren.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.