Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi!

Ik ben hier nieuw en dit lijkt op mijn vraag ben er ook niet achter hoe ik een nieuwe topic moet opstarten dus nu maar even zo. Ik heb een 3 jaar oude IBM Thinkpad T60 met 1GB ram. Er zit nu windows xp op (32 bit) en wil sowieso het RAM geheugen uitbreiden naar 2GB. Nu heb ik ook plannen om windows 7 te nemen, weet iemand of dat problemen zou moeten geven als ik m'n ram uitbreid met eenzelfde type kaart van 1GB?

Nu echt mijn vraag, op m'n ram geheugenkaartje staat het volgende (voorkant) : 1GB 2Rx8 PC2-5300S-555-12-EO B2D62501

(achterkant) : FRU 4DY84D3 DIMM

Wat ik na flink wat googlen heb geleerd is dat dit dus een DDR2 type RAM kaart is waarbij PC2-5300 deel van het type is. Tevens vertelt deze Geheugen kopen? Wat u moet weten vóór u gaat vergelijken site me dat hij dus op 667 MHZ werkt.

Ook heb ik begrepen dat als je sneller geheugen plaatst dat ie dan toch op de traagste snelheid werkt dus dat het beter is gelijke kaarten erin te mikken. Nu heb ik deze van Kingston gevonden Kingston ValueRam KVR667D2S5/1G 1GB | KVR667D2S5/1G | Informatique die qua afmetingen precies hetzelfde is, alleen ik zie hier 4 zwarte vakjes waar die van mij er 8 kleinere heeft (staat in het type als 2Rx8)

Kan iemand me dus vertellen of windows 7 problemen gaat geven, en of deze bovengenoemde RAM kaart een goede keuze lijkt? Als ik het goed heb begrepen is dit een 200 pins SO-DIMM kaart toch? en die ik heb ook toch?

Iig bedankt! Ik heb ook een 2tal fotos van mijn huidige kaart en als dat nog handig is om te zien alvorens een goed advies te kunnen geven moet je dat even laten weten dan mail ik die! Thanx!

Arjan

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.