Ga naar inhoud

Hoog internetverbruik

Chrisje68

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik maak gebruik van Mobistar Internet Everywhere. Hierbij heb ik maandelijks een downloadvolume van 1GB.

In het begin dat ik dat gebruikte was dat voldoende voor hetgeen ik het gebruikte. Ik kijk geen video's op youtube, download ook niks dan. Hetgene ik vooral doe is facebook en msn.

Nu de laatste tijd en zeker de laatste week nu loopt dat verbruik serieus op, en heb vandaag dus even gecontroleerd. Ik zit nu op een tijdspanne van 5u24 aan 259 MB en heb facebook amper een half uur openstaan gehad en voor de rest alleen msn aangemeld staan, heb niet gechat op msn. Speel ook muziek met WMP tegelijk maar dat is niet via internet normaal.

Wil dit zeggen dat ik met spyware zit die mijn verbruik zo de hoogte in jaagt? Of wat kan hiervan nog de oorzaak zijn en hoe kan ik dit controleren wat er nu precies zo veel verbruikt?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes

Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de aanwezigheid van spyware te controleren mag je het volgende doen:

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb HiJackThis geïnstalleerd maar krijg niet wat er verder in de uitleg beschreven, als ik (als vista gebruiker) rechtsklik op HiJackThis, staat de optiek 'run as administrator' er niet tussen.

Als ik het dan gewoon open is de optie "Do a systemscan and save a logfile" er ook niet.

Heb wel op 'scan' geklikt, hij scant dan wel maar ik kan geen log opslaan :(

wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.