Ga naar inhoud

Telenet account met router gebruiken

Roadrunner69

Aanbevolen berichten

Recent ben ik overgestapt van Scarlet naar Telenet. Bij de installatie blijkt dat de Telenet Technici geen router maar een modem en een hub zijn komen installeren. Ik had eerder een residential gateway verwacht en vraag mij af of zo'n installatie wel veilig genoeg is. Bij het scannen van IP adressen in m'n subnet zie ik talrijke andere gebruikers zitten. Indien ik een router wil installeren en m.a.w. alleen dat IP adres wil zichtbaar maken op het Telenet Netwerk, wat zijn dan de instellingen van deze router? Kan dat zomaar? Waar kan ik hier technische info over vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel waarschijnlijk heeft Telenet een modem en een switch geplaatst.

In dit geval is het inderdaad niet veilig.

Je kan de router er op aansluiten.

De router regelt de ip adres tot internet en ip adres in uw netwerk.

Zelf moet je niks instellen in verband met IP adressen. Die kan je best op automatisch zetten.

Puur gezien is gewoon mac adres toevoegen aan de router al veilig zeker indien er ook mac adres kan toevoegen aan de firewall van de router.

Indien er geen mac adres kan toevoegen aan de firewall dan kan je beter met een sleutel en paswoord beveiligen.

Mac adressen toevoegen aan de router betekend dat alleen die computers, laptops, printers enz op uw netwerk mogen.

Hoe je moet instellen verschil vn router tot router.

Indien je een draadloos router koopt dan van een bekend merk kopen van de N type.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.