Ga naar inhoud

herstellen laptop met ubuntu niet mogelijk!!

yoeri

Aanbevolen berichten

beste,

onlangs heb ik van een kennis een laptop gekregen,

enig probleem is dat er nog wat werk aan was :)

nu int het begin leek het gewoon of het besturingssysteem eraf lag, maar nu blijkt dat niet het enige probleem is:

ik heb geprobeerd windows opnieuw te installeren met behulp van verschillende boot cd-roms.. telkens vond d laptop geen .iso file op desbetreffende..

nu had ik op internet get programma active boot disk gevonden, heb deze usb versie gedownload, op usb gezet, geboot met de laptop, en in dat programa geraakte ik wel aan mn windows cd-rom, en kost zelf het setup.exe bestand opene, en het enige waar ik niet op kon klikken was "install windows xp"

nu vertelde mijn collega me onlangs over ubuntu, dit ook gedovvnload met de desktop op usb gezet en vanaf laptop gerund,

dit vverkt perfect, tot ik een keuze maak in ubuntu, da begint het proces

en stopt het bij:

ACPI core revison: 20090512

is er iemand die mij kan helpen aub?, want ik begin mij vragen te of deze laptop nog wel gefixt kan worden :P

het betreft een fujitsu siemens amilo pentium 4 met 2.7 ghz

alvast bedankt...

mvg, yoeri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je start de pc toch op via de usb-stick met Ubuntu op?

Wanneer je de pc opstart met de Ubuntu Live-cd (in jou geval een usb-stick) krijg je een menu te zien. Dit menu geeft je een aantal keuzes: ubuntu uitproberen zonder te installeren, ubuntu installeren, ......

Als je dat menu ziet moet je op F6 drukken en dan kiezen voor de optie acpi=off.

Als je xp opnieuw wil installeren op de laptop moet je de laptop opstarten met de xp-cdrom en dan de instructies volgen.

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal moet je een pop-up menu krijgen als je op F6 drukt.

Hier staat meer uitleg.

Als het nog steeds niet lukt, doe dan het volgende:

Druk op F6.

Er zou nu een tekst in witte letters moeten verschijnen die eindigt op "quiet splash --".

Typ achter deze tekst acpi=off Zorg er voor dat tussen "--" en "acpi=off" een spatie staat.

Druk nu op enter.

Start daarna Ubuntu op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanuit ubuntu kan ik dus opnieuw windows installeren?

want een nieuw probleem: de cd drive opent niet meer :D

Om Windows te installeren moet je opstarten van de windows-cdrom. Hier heeft ubuntu niets mee te maken.

Als je cd-drive niet meer werkt, zul je het via een externe drive moeten doen.

Je kan ook eens proberen om xp te installeren vanop een usb-stick, maar dit heb ik nog niet gedaan.

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.