Ga naar inhoud

gevallen harde schijf

louis_B

Aanbevolen berichten

hallo iedereen

onlangs heb ik mijn externe harde schijf laten vallen :sad(ze stond uit en heb de val gedeeltelijk kunnen breken met mijn voetxD), op het eerste zicht leek er niets mis. ik kan nog aan alle data en kan data van de schijf naar een pc kopiëren. het enige (tot nu toe) probleem is dat ik geen data naar de schijf kan kopiëren.

als ik dit probeer lijkt dit te werken maar na 1/3 van de overdracht blijft dit hangen (na 2uur geen stap verder) en loopt Windows Explorer vast.

dus dacht ik om een schijf controle uit te voeren op beschadigde sectoren, deze blijft eveneens hangen.

nu mijn vraag(en):

is mijn schijf stuk? is er een andere manier om een schijf controle/reparatie uit te voeren? of kortom is er een oplossing?:-)

alvast bedankt voor de hulp!

Louis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dit doen:

Download deze live cd

Brandt het op cd of dvd.

Steek het in de cdrom

Start de computer op en zorgt dat de cdrom / dvdrom als eerste boot is ingesteld in de bios.

Kies voor Live cd

Dan zal het even duren maar dan komt in je in een Windows achtige scherm.

Nu kan je proberen te kopieren van de kapotte schijf naar goede schijf.

Doe dat heel rustig aan.

Dus niet non-stop kopieren en plakken.

Zet er rust-pauze in.

Altijd kopieren en dan plakken en dus niet knippen en plakken.

Op die manier blijft uw schijven rustig.

Garantie kan ik niet geven omdat uw schijf gevallen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk ga je met software niks kunnen oplossen.

Even verduidelijken.

Een harde schijf is samengesteld uit een aantal ultradunne plaatjes die aan beide kanten kunnen beschreven worden. Aan elke kant van een plaatje heb je een leeskop en een schrijfkop.

Vermoedelijk is een of meer van die schrijfkoppen beschadigd door de val en in dit geval kan je enkel de schijf leeghalen en vervangen want herstellen kost meer dan een nieuwe schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.