Ga naar inhoud

Meest bizarre laptop probleem ooit

Pascal

Aanbevolen berichten

Weer eens een aantal uren mee in de weer geweest.

Dan herkent hij deze cd weer wel extern en intern en dan weer enkel extern en dan die weer niet enz.

Wil je nu booten van cd, usb of whatever dan krijg je een lan boot ...

Die bios is gewoon corrupt geraakt denk ik. Terugzetten naar defaults helpt ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

wanneer krijg je het bericht? in windows of na het opstarten van de pc?

---------- Post toegevoegd om 21:35 ---------- Vorige post was om 21:33 ----------

in een gewone pc is er (meestal) een hardware-jumper op het moederbord om de bios terug naar fabrieksinstellingen te zetten...

Ja, en die zit helemaal ergens ver weg in de laptop.

Heb er bang van om hem zo ver uiteen te vijzen. Heb al eens een poging gedaan maar heb wijselijk gestopt omdat je echt wel alles moet open doen bijna.

Of ben ik mis?

Welk bericht?

Bij booten van usb, cd, en de andere optie buiten lan en hd begint hij gewoon een lan te zoeken.

begint met

"Intel Boot agent FE v 4.1.18 ..."

En dan dhcp zoeken enzo.

Berichten lege cd gaf/geeft hij zowel in xp als vista.

Daarstraks nam hij plots weer wel een andere boot cd aan via externe, dan ook weer via interne dvd en dan plots weer niet.

Maar haalt dus ook niks meer uit aangezien bij booten van cd de lan boot in werking treed.

Is een iso die ik heb van win xp pro, legaal van mdsmaa indertijd.

Branden op cd lukt en dan bij lezen is hij weer leeg terwijl de iso er wel degelijk opstaat zie je elders...

bios corrupted ... :)

Heb er geen andere uitleg voor.

---------- Post toegevoegd om 22:25 ---------- Vorige post was om 22:20 ----------

Ook vreemd, ik heb zogezegd die default bios terug geladen (F2, F9, yes, F10, yes) en als ik die bios update nu uitvoer zegt hij toch dat ik al de juiste versie heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gevonden op internet:

4) Remove the wireless card. It is the only card visible at this point. It is connected by metal spring clips. just unclip in a similar fashion as removing ram. You do not need to disconnect the wires connected to card, just move card over to expose area below card.

5) This is where the magic is... you will see C88 clearly labeled right next the jack that the wireless card plugs into. There are two little solder squares (approx 1/16") at this location. *** At this point plug the power adapter to your computer again. ***

---------- Post toegevoegd om 22:27 ---------- Vorige post was om 22:26 ----------

helaas risicovol werkje om alles open te doen en diep in je laptop te zoeken...

is de firmware van de bios er op gezet met een opstartdiskette of vanuit windows?

---------- Post toegevoegd om 22:40 ---------- Vorige post was om 22:27 ----------

met in je biosmenu terug naar default-instellingen te gaan is niet hetzelfde als je biosfirmware terug te zetten naar vorige firmware. Het zijn enkel de instellingen in huidige biosversie die dan terug gezet worden.

je zou de bios opnieuw moeten 'flashen' - noem het downgraden (versus upgrade) naar een eerdere versie.

---------- Post toegevoegd om 22:47 ---------- Vorige post was om 22:40 ----------

de biosupdate is geleverd in een zip-file met twee versies: windows en een disketteversie

staat op die diskette nu niet de oude biosversie - backup?

of vindt je geen oude biosupdate volgens jouw laptopversie op de site.

---------- Post toegevoegd om 22:50 ---------- Vorige post was om 22:47 ----------

op de downloadpagina van thosiba, bij refine ->kies bios, en onder 'titel' staat een kruisje = aanklikken om alle gevonden biossen te tonen: er worden vorige versies getoond, misschien vorig model proberen met een disketteversie

Link naar reactie
Delen op andere sites

bios update vanuit windows

C88, artikel gevonden. Geprobeerd. Werkt niet. Meermaals geprobeerd.

Nu nam hij wel een gebrande xp cd aan terwijl hij de andere negeert.

Deze is geinstalleerd maar dis is win xp pro SP2 en daarvoor heb ik geen sleutel.

Heb wel de wpa files vantevoren opgeslagen maar vermoed dat dit niet gaat werken.

Dus kan ik deze niet activeren en zit ik binnen 30 dagen weer zonder.

Toshiba heeft geen originele bios versies beschikbaar voor zover ik kan vinden. Enkel 1 update voor deze laptop.

Op welke basis weet je of het vorig model compatibel is enzo?

Serienr staat in log file vorige pagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

A-100 795 PSAANE, via serienr vind je makkelijk de updates op toshiba site.

:)

Als ik nu eens een manier vond om die windows te activeren dan kan ik er weer een jaar of 2 tegen ... :)

Gebruik dvd speler haast nooit, enkel voor installaties en evt eens een muziek cd. 9 keer van de 10 met legale cd's dus ook geen probleem, enkel de xp installeren is vervelend maar nu met de nieuwe install kan ik 2 jaar verder.

Overigens zit er ditmaal geen foutje in het geluid meer.(vorige 2 installaties wel terwijl die xp versie op een vorige laptop ook niet dat geluidsfoutje had)

Men kan niet alles hebben zal ik maar denken ...

Het 1 of t ander maw, k ga me daar bij neerleggen als die windows geactiveerd krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.