Ga naar inhoud

Meest bizarre laptop probleem ooit

Pascal

Aanbevolen berichten

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

BIOS-versie/datum Phoenix Technologies LTD 6.00, 12/07/2007

SMBIOS-versie 2.4

IS 1 exe file die automatisch runned.

Lagere versies of dezelfde installeert hij niet.

Ik heb een iso op externe staan, zo heb ik hem indertijd aangeschaft. Niet op een cd maar een iso file.

Ik dacht dat die niet ging kunnen installeren omdat er nu SP2 op staat maar blijkbaar gaat dat wel lukken.

Ga dus weer een paar uurtjes aan de slag met alles :)

Indien validatie moest fout lopen en ik die wpa files moet gebruiken moet er dan hetzelfde SP op staan als bij de vorige installatie?

---------- Post toegevoegd om 00:56 ---------- Vorige post was om 00:44 ----------

Vanaf USB gaat dus al niet, mijn gedacht bleek te kloppen.

Die laatste optie nog eens proberen

---------- Post toegevoegd om 01:00 ---------- Vorige post was om 00:56 ----------

heb magicDisc gepakt en is hetzelfde resultaat ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je booten van een usb-stick? (in bios optie 1e/2e/3e opstartschijf) dan kan je een usbdisk maken om xp te installeren

---------- Post toegevoegd om 20:35 ---------- Vorige post was om 20:30 ----------

ook nog gevonden op het net:

"But you can use WinPhlash (that's program which original Toshiba update uses too) manually and flash an older BIOS, but you must find the ROM file for it. If you have older BIOS installation somewhere saved, it is possible to extract the ROM file from it.

If you don't, you have to find them somewhere. I have ROM files with different BIOS versions, but I tried them only on my A100-237 (PSAA9). They should be compatible, but I cannot guarantee you that they really are (WinPhlash checks compatibility, so it should be safe)"

aangepast door white rabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heb 5 opties om van te booten.

DVD, USB, HD, LAN en nog iets.

Activatie is in orde btw

---------- Post toegevoegd om 20:37 ---------- Vorige post was om 20:36 ----------

ik heb nog backups staan, mocht daar ergens die bios backup op staan maar heb geen idee waar die bios backups worden bewaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

biosbackups krijg je pas als je via een flashprogramma (zoals WinPhlash) eerst een backup van je oude versie hebt gemaakt als er is om gevraagd. en deze wordt vaak in de map geplaatst waar de nieuwe versie staat. Toen ik mijn bios met een award bios flash programma heb gedaan vroeg die erom.

je kan natuurlijk een oproep doen of iemand zo een backup heeft van hetzelfde type laptop als de jouwe.

aangepast door white rabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.