Ga naar inhoud

Draadloze printer verdwijnt steeds

claudine

Aanbevolen berichten

ik hebt een klein netwerkje thuis en sedert kort een draadloze HP photosmart plus printer.

al verschillende keren verliest de printer het contact met 1 bepaalde pc.

dan moet ik telkens terug een draadverbinding maken en alles terug installeren.

is hier geen andere mogelijkheid - hem doen zoeken naar de printer of zo. want voor een draadverbinding te maken moet ik telkens een ganse verhuis doen.

bedankt op voorhand

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als IP=192.168.2.110 automatisch IP adres is dan zal windows die ook onthouden.

Probleem is dat de router dat kan wijzigen en dan vindt Windows de printer niet.

Kijk eens in de handleiding of je IP=192.168.2.110 als vast IP adres kan ingesteld worden zodat IP=192.168.2.110 altijd hetzelfde blijft.

Anderzijds moet je ook kijken bij de probleem pc of die altijd diezeflde router neemt want het kan zijn dat die een ander router van bijvoorbeeld uw buurman zoekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de pc en de printer staan wel maar op een 5 tal meters van elkaar, ik denk niet dat hij een andere router neemt. wat ik wel vaststel is dat op dit moment mijn andere pc hem ook niet zien. bestaat er een programmaatje die het ganse netwerk visualiseert. ik heb dit vroeger nog gehad. op beide pc staat het zelfde IP adres als eigenschap

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de eerste pc terug geïnstalleerd met de cd en een volledige set up met usb kabel. van zodra deze geïnstalleerd

---------- Post toegevoegd om 19:38 ---------- Vorige post was om 19:37 ----------

sorry.

was werkte mijn tweede pc ook terug draadloos met mijn printer. het probleem lag dus aan de printer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.