Ga naar inhoud

Converteren fat32→ntfs ext. schijf lukt niet

Jane

Aanbevolen berichten

Ik probeer mijn externe harde schrijf te converteren van fat32 naar ntfs, volg helemaal de regels (via start, uitvoeren, convert g: /fs:ntfs) er lijkt van alles te gebeuren maar vervolgens niets want uiteindelijk blijft het fat32. Waar kan dit aan liggen?

Help!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je zo gedaan:

Om een volume converteren naar NTFS vanaf de opdrachtprompt

1. Open Command Prompt.

Klik op Start, wijs Alle programma's, Bureau-accessoires aan en klik op Opdrachtprompt.

2. In de command prompt venster, typ: convert stationsletter: / fs: ntfs

Bijvoorbeeld, typen convert D: / fs: ntfs zou formaat station D: met het ntfs-indeling.

U kunt converteren FAT of FAT32-volume naar NTFS met deze opdracht.

Belangrijk Als u de conversie van een schijf of partitie naar NTFS, kunt u niet zomaar terug converteren naar FAT of FAT32.

U moet formatteren van de schijf of partitie die zal alle gegevens, inclusief programma's en persoonlijke bestanden op de partitie.

Dus D:spatie /spatie fs: spatie ntfs ofwel kopieer de tekst en plak in de notepad. Past het aan en dan opnieuw kopieren en plakken in cmd achter >

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog eens nagekeken en het is zo:

convert d: /fs:ntfs

Microsoft had op een andere pagina foutief vermeldt.

Exact op deze manier heb ik het ook ingevoerd (m.u.v. d: dit is in mijn geval g:).

En zoals ik al zei, ik zie van alles op het scherm gebeuren, maar uiteindelijk blijft het FAT32.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige externe schijven (zoals de LaCie 1TB) kan je bij het eerste gebruik aangeven in welk formaat je ze wil gebruiken.

Welke externe schijf heb je? Merk en model?

Ik heb een Packard Bell 1TB. Afgelopen december gekocht en inmiddels al heel wat films op gezet. Wist toen nog niets van FAT32, NTFS etc. Tot ik tegen te grote bestanden aanliep. Ben gaan zoeken op internet en begreep dat omzetten heel eenvoudig was, zelfs met behoud van data.

Maar helaas :sad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eerst eens een schijfcontrole van die harddisk

in verkenner rechts op schijf klikken

eigenschappen

boveaan tab extra

dan volume controleren op fouten

fouten en sectoren repareren aanvinken

mogelijk moet je de pc herstarten voordat de controle start

fouten zullen automatisch hersteld worden

Probeer dan nog eens te converteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Packard Bell heeft aan de onderkant of achterkant een serie nummer.

Kan je die opgeven?

Voor de zekerheid hieronder alle info op de onderkant:

Model: Carbon

S/N: PXT130J01294607E147301

SNID: 94603227673

Mfg Date: 2009.11

Part Number: PX.T130J.012

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.