Ga naar inhoud

kan geen games afspelen

dudefreaker3

Aanbevolen berichten

hallo

ik kan geen games afspelen op mijn pc

ik kan wel sommige games afspele zoals "assasin's creed" enzo

maar ik heb vandaag "farcry 2" gekocht maar mijn dvd-speler wil dit niet lezen

op mijn laptop(windows vista) kan ik dit wel afspelen en installeren

maar ik zou dit op mijn vaste pc willen doem omdat het een gaming-pc is

mijn pc is winXp

wat mij vooral aan het denken brengt is dat ik sommigen wel kan afspelen en sommigen niet ik denk niet dat dit aan mijn driver is (of toch wel).

ook met sommige games zoals "frontline fuel of war" dit bestaaat uit 2 DVD's en de ene wil hij afspelen maar wanneer hij vraagt om de tweede DVD in te steken wil hij dit ook niet lezen.

ik hoor mijn DVD-speler draaien en het lichtje brandt maar in "mijn computer" ziet hij niks

info:

pc: winXP

dvd: optiarc DVD RW AD-7170A

hopelijk kunnen jullie helpen

mvg Stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inhoud DVD's kopiëren op je laptop, laptop verbinden met PC, bestanden kopiëren, set up uitvoeren op pc zonder DVD, crack downloaden om zonder DVD te kunnen spelen als je DVD nodig hebt om spel te kunnen spelen. Dit heeft ooit es bij mij gewerkt voor een programma toen PC DVD drive kapot was, werkt mogelijk niet voor je game.

Als dat niet lukt, game instaleren op laptop, alles kopiëren uit program files, kopiëren naar program files op PC, dan moet je wel nog appart dx en andere programmas die nodig zijn voor spel downloaden en instaleren.

Checken naar stof op lens van DVD lezer en schoonmaken kan ook oplossing zijn.

Als je DVD drive kapot is kan je beter nieuwe kopen dan te laten herstellen, een nieuwe is namelijk veel goedkoper <20€ normaalgezien.

Voorbeeldje van writer en prijs: https://maxict.nl/product/1661255/LG_Super_Multi_DVD_Rewriter_Drive_22x_Black normaal kan je zelfs nog goedkoper krijgen - es naar lokale pc store gaan :).

aangepast door LaurensVP
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inhoud DVD's kopiëren op je laptop, laptop verbinden met PC, bestanden kopiëren, set up uitvoeren op pc zonder DVD, crack downloaden om zonder DVD te kunnen spelen als je DVD nodig hebt om spel te kunnen spelen. Dit heeft ooit es bij mij gewerkt voor een programma toen PC DVD drive kapot was, werkt mogelijk niet voor je game.

Als dat niet lukt, game instaleren op laptop, alles kopiëren uit program files, kopiëren naar program files op PC, dan moet je wel nog appart dx en andere programmas die nodig zijn voor spel downloaden en instaleren.

Als je DVD drive kapot is kan je beter nieuwe kopen dan te laten herstellen, een nieuwe is namelijk veel goedkoper <20€ normaalgezien.

Voorbeeldje van writer en prijs: https://maxict.nl/product/1661255/LG_Super_Multi_DVD_Rewriter_Drive_22x_Black normaal kan je zelfs nog goedkoper krijgen - es naar lokale pc store gaan :).

bedankt maar als ik dit doe voor FC2 dan werkt het ni bij de eerste en allle andere spellekes gaat et.

kan het helpen alss ge de driver update of heeft dat geen nut ik heb dit namelijk al eens gedaan maar mijn driver was aan het flippen en heb maar mijn pc heropgestart ik dacht dat er op dat progje stond "bezig met flashen".. wat wilt het eigenlijk zeggen ?

mvg Stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er eerlijk gezegt ook geen grote expert in.

Ja kan ook altijd PC aan laptop koppelen en dan via PC naar de DVD lezer van je laptop gaan en zo het spel instaleren.

Je kan proberen driver compleet te verwijderen en dan de laatste driver instaleren. Ik ken gevallen van mensen van wie de computer niet op starte / crashte door een DVD writer dus mogelijk software probleem.

Als je ergens nog een andere DVD lezer hebt kan je die ff in je pc steken en kijken of het daarmee wel lukt.

Het is zoals ik al eerder zei mogelijk dat stof of een beschadigde lens het probleem is. Als hij beschadigd is moet je ofwel nieuwe lens kopen of nieuwe DVD reader. Laten repareren is niet aangeraden aangezien dit wellicht véél duurder zal uitkomen.

Je kan ook testen met verschillende types van DVD's, rewriteables en niet rewriteables, als de DVD deze normaal zou moeten kunnen lezen maar enkele bepaalde types ineens niet meer wil afspelen heb je direct ook extra info waarmee je verder kan.

aangepast door LaurensVP
Link naar reactie
Delen op andere sites

zou het niet kunnen dat uw .gamepc. te licht is om far cry 2 te draaien !u hebt daar ten minste een videokaart van 1024mb voor nodig en ong 17gb vrije instalatie ruimte voor nodig !! dat vraagt het spel bij instaleren ,heeft de pc de nodige specs niet dan instaleert het zich gewoon weg niet !(of je kan het niet spelen of traag)win xp is waarscheinlijk (zeker) te traag voor deze game upgrade naar win 7 is de boodschap !!bij mijn win 7 64 bit draait het spel op volle extensie en ik moet zeggen coole graficks!!!!!grts eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou het niet kunnen dat uw .gamepc. te licht is om far cry 2 te draaien !u hebt daar ten minste een videokaart van 1024mb voor nodig en ong 17gb vrije instalatie ruimte voor nodig !! dat vraagt het spel bij instaleren ,heeft de pc de nodige specs niet dan instaleert het zich gewoon weg niet !(of je kan het niet spelen of traag)win xp is waarscheinlijk (zeker) te traag voor deze game upgrade naar win 7 is de boodschap !!bij mijn win 7 64 bit draait het spel op volle extensie en ik moet zeggen coole graficks!!!!!grts eric

maar de andere games lukke wel nog nooit problemen gehad en de pc voeldoet aan de requires en upgraden? ik denk niet dqt het veel zal helpen xp is nogaltijd de beste besturingsprogramma voor games

en ik wil er geen geld qqn uitgeven of toch zo weining mogelijk

mvg stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar de andere games lukke wel nog nooit problemen gehad en de pc voeldoet aan de requires en upgraden? ik denk niet dqt het veel zal helpen xp is nogaltijd de beste besturingsprogramma voor games

en ik wil er geen geld qqn uitgeven of toch zo weining mogelijk

mvg stijn

net pc herinstalleerd, dus XP verwijderd en alles opnieuwgeinstalleerd maar kan nog steeds niet lezen

dit was dus zonde van tijd en nu ben ik alles kwijt voor niks.

het licht dus niet aan mijn besturingsysteem of dat er een virus was

dus misschien toch aan driver?

iemand nog andere ideen?

mvg stijn

---------- Post toegevoegd om 13:55 ---------- Vorige post was om 13:53 ----------

dat eerste lukt niet ik installeer alles op laptop en zet dan alles op pc

crack gedownload, (zelfs meerdere) start op maar blijfft 'hangen' wanneer hij opstart

soms komt er een zwart scherm en soms kan ik effjes spelen maar dan na een tijdje valt hij uit en kom ik trg op bureaublad terecht.

mvg stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.