Ga naar inhoud

help!!!!!!!! aub pc in elkaar zetten budget 400

LadyVenom

Aanbevolen berichten

hoi,

het zit zo, ik heb een *** van een acer t620 die ik zo'n 3 jaar geleden heb gekocht. niks tgn acer want ik weet gewoon niks over computers, maar de mijne is een echte grap. da was dan 900EUR incl 19inch beeldscherm van 200EUR die zogezegd in de solden was, bij photohall. ik ben niet voor niets een retard dusja :bawling: speedfan zegt dat mijn GPU 72°C is (slechte grafische kaart?), en HD op 37°C staat.

het probleem, mijn pc begint het op te geven en is al 1 keer gerepareerd geweest, beeldscherm ook. ik heb gewoon geen ander keus dan een nieuwe te kopen. en bovendien krijg ik altijd zo'n raikiri-achtige geluid als ik te lang iets erop speel (sims dus >_>) ik ben geen gamer want de sims wordt blijkbaar niet beschouwd als een spel maar ik speel ze wel uren en uren aan een stuk, al 4 jaar lang (go figure).

dit is dus mijn pc Acer Aspire T620 Intel515 512MB 250GB AZB - Reviews, specificaties en prijzen en ik zou graag hulp willen om een degelijke game pc in elkaar te zetten. ik weet niets over pcs maar ik heb al ondertussen al de belangerijke termen onder de knie. het probleem is dat mijn budget maar 500 euro is en ipv met 200W en een pentium 4 door te gaan, zou ik toch liever dat geld uitgeven. alle voorstellen om te besparen zijn welkom, maar ik had graag een computer gewild waarop ik alle settings op max kan zetten en toch op hoge snelheid kan spelen. iemand op youtube heeft al gezegd: get a case + psu combo, buy a cheap ass 775 motherboard or a cheapass am2+ motherboard and get a decent dual core and top it of with a 4830 4850 5750 or 5770. ik weet nu niet waarvoor die laatste getalletjes staan maar is het een idee of niet?

zet aub iets in elkaar voor mij voor die 500EUR dan, ik moet al geen beeldscherm/luidsprekers/klavier en muis want die heb ik al (de beeldscherm zoek ik een ander dag). alleen pc is goed. hier is al een online hardware winkel die goedkoop zou kunnen zijn: Cybernoia Computers Belgium Website maar ik had vooral graag een shopping lijst voor een budget van 500 en wat kan ik wel of niet gebruiken uit de acer die ik nu heb want daarmee zou ik ook kunnen besparen, zoals de dvd spelers en zo. Een kandidaat om er een volledig in elkaar te zetten voor mij voor 30 EUR of zo is ook welkom hoor.

alvast bedankt :-)

PS: ik zoek een budget gaming pc, geen instap pc en de prijs veranderd naar 500

aangepast door LadyVenom
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je al een besturingssysteem hebt: Als je echt basis wilt dan kan ik dit aanraden. Als je grafisch toch nog wat ademruimte wilt dan zou ik dit aanraden.

Als je een besturingssysteem nog zou moeten bij kopen moet je bij die bedragen nog een 94,50 euro bij rekenen. Dat is dan allemaal zonder leveringskosten, en niet in elkaar gestoken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had graag veel ademruimte 300W zie ik niet echt zitten, maar zeg me aub als ik verkeerd ben. wat vind je van dit? Azerty Verbeter mij aub want ik weet niet wat wel of niet overbodig is en wat goedkoper of duurder kan. bvb die verschillende fans allemaal, heb je die echt allemaal nodig voor elke gedeelte of kan ik die uit deze pc gebruiken?

wat betreft de besturingssysteem, ik heb er geen cd van of zo maar dat zou geen probleem zijn, dat kan ik apart voorzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eum wat op azert? Je moet Directe link rechts op klikken en dan lokatie kopieren en die dan hier posten.

Je kan niet veel ademruimte verwachten voor 400 euro. voor 750 euro kan ik er wel al een systeem neer zetten wat zeker vlotjes loopt. 400 euro is echt het laagste bedrag waarvoor je tegenwoordig iets 'deftig' hebt'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou ik kunnen vragen, wat is er gebeurd met de overzicht die ik had, hoe doe ik het om die opnieuw te laten verschijnen?

---------- Post toegevoegd om 23:11 ---------- Vorige post was om 23:09 ----------

Eum wat op azert? Je moet Directe link rechts op klikken en dan lokatie kopieren en die dan hier posten.

Je kan niet veel ademruimte verwachten voor 400 euro. voor 750 euro kan ik er wel al een systeem neer zetten wat zeker vlotjes loopt. 400 euro is echt het laagste bedrag waarvoor je tegenwoordig iets 'deftig' hebt'.

ah dat wist ik niet want ik geraak nemeer op die overzicht, ik zou alles opnieuw moeten bij elkaar zetten. http://azerty(dot)nl/winkelmandje/winkelmandje/?verwijder=217561

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry moest opnieuw herbeginnen. dit Azerty zou dan de link moeten zijn €407,92. dus dit was mijn poging van al voordat u geantwoord had op mijn post want ik heb al op veel andere forums gepost en geen hulp gekregen. gewoon wat bij elkaar gestoken, ik weet niet wat bij wat hoort of wat beter is enz qua qualiteit dan, of wat ik zeker of zeker niet nodig heb.

wel die gast van youtube had gezegd om een case te zoeken met al voeding d'r in wat waarschijnlijk goedkoper is, maar ik heb hier dan toch tenminste 550W. en er zitten hier waarschijnlijk van die dingen die overbodig zijn daarom lijkt de prijs hoog want als ik al die tralala van fans en zo eraf doe totdat er alleen hetzelfde overblijft zoals u mij voorgesteld hebt, dan kom ik ook op zo'n €350 (ahja dvd spelers en andere dinges kan ik van deze pc gebruiken tenzij het nie mogelijk is). wat betreft besturingssysteem en montage etc, dat is gn probleem, ik maak me alleen zorgen over de totaalprijs en verzending. dat het nu zou uitkomen op €430 of zo, zou gn probleem zijn zolang alles goed zit.

zou u dan kunnen verbeteren aub, rekening houdend met dat max gedoe dat ik al vermeld had (op hoogste settings kunnen spelen zonder probleem)? en denk je dat ik goeiekoper hardware zou kunnen vinden ergens anders, op een ander site?

dank u voor de hulp overigens

aangepast door LadyVenom
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een processorkoeler moet je niet apart kopen, die zit al op de processor die je hebt aangegeven.

Het moederbord dat je hebt gekozen is van lagere kwaliteit dan het moederbord dat Duidelijk heeft gekozen.

Een koeler voor je videokaart is ook niet echt nodig aangezien je toch niet veel games speelt.

1 gb geheugen is niet veel. Neem minstens 2 gb.

Een behuizing met voeding is misschien wel goedkoper, maar niet aan te raden. Dee voedingen zijn vaak van mindere kwaliteit. Vroeg of laat ga je er spijt van krijgen.

Hou het voorlopig bij de samenstelling van Duidelijk. Deze kan je trouwens ook hier vinden. :-)

Krijg je er ook wat meer uitleg bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok lol ik noteer... wat betreft geheugen, ik had 4gb gekozen maar voor heel goedkoop. was 9 euro/stuk of zo, kan dat kwaad? dus in kort alles wat ik gekozen heb is verkeerd? maar ik wil dan weer geen onnozele ding dat ook bij het minste zal kapotgaan want ik speel nogal veel, heel veel zelfs want ik ben nogal bescheiden hiermee. voor alle duidelijkheid, ik zoek een gaming pc. spelen vraagt al veel van een computer, plus ik ben kunstenares dus ik gebruik al de nieuwe photoshops/paintshop programmas altijd. ik heb gehoord dat die ook een beetje zwaar zijn nee? ik zoek eigenlijk gwn iets dat veel sterker is. desnoods moet ik dan mijn huidige stuk acer upgraden Acer Aspire T620 Intel515 512MB 250GB AZB - Reviews, specificaties en prijzen

aangepast door LadyVenom
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.