Ga naar inhoud

help!!!!!!!! aub pc in elkaar zetten budget 400

LadyVenom

Aanbevolen berichten

dank voor je PM jurgen, ik ga mijn hersens hier eens stevig op kraken.

een nieuwe pc kopen voor €400 waar je redelijk de sims 2 (en 3 later) op kan spelen en waar je op wilt photoshoppen, dat is een flinke opgave laat ik je dat alvast zeggen!

Ik zie hier niets staan over het kopen van windows dus ik neem aan dat dat niet nodig is? (zo ja, ga er dan vanuit dat dat direct 100 euro van je budget in beslag neemt!)

ik ben maar eens begonnen met jou laatste zelfgemaakte configuratie en heb die helemaal gestripped tot de =1&product[250369]=1&product[217557]=1&product[101233]=4"]basis van moederbord, cpu, videokaart en geheugen.

daarna heb ik er een nieuwe kast omheen gedaan, een voeding bijgeplaatst

ik denk dat dit ook wel =1&product[71509]=1&product[81174]=1&product[239782]=1&product[259717]=1&product[101233]=4&product[217557]=1&product[250369]=1&product[258746]=1"]helemaal compleet is, en toch net wat sneller voor jou doeleinde.

Snel genoeg voor een potje sims, en wat fotobewerking met deze videokaart.

Ik heb de western digital GREEN schijf overboord gegooid, die zijn leuk voor opslag, maar niet echt voor snelheid (wat fotoshop erg fijn vind van je hardeschijf), dus heb ik van hetzelfde merk de Black edition gekozen, wel lekker snel!

Verder de onnodige koelers verwijderd, een andere cpu koeler gekozen en dit kan zo allemaal in deze nette kast gezet worden (die standaard al een ventilator aan de voorkant heeft)

de voeding van 300 Watt is meer dan voldoende! zelf heb ik dezelfde voeding in systemen zitten die veel meer stroom verbruiken namelijk dan de set die jij in gebruik gaat nemen.

Ik denk dat dit het wel is zo, vragen? shoot!

---------- Post toegevoegd om 22:50 ---------- Vorige post was om 22:49 ----------

zie ik daar verdorie nog een foutje :D jou moederbord heeft maar ruimte voor 2 stuks geheugen, en je hebt er 4, dit kan je oplossen natuurlijk door of een ander moederbord te nemen, of ander geheugen.. ik ga even kijken wat de beste optie is :-)

de keuze viel op een ander moederbord, dit is veel goedkoper :-)

zie =1&product[250369]=1&product[217557]=1&product[101233]=4&product[259717]=1&product[239782]=1&product[81174]=1&product[71509]=1&product[4585]=1"]hier de juiste versie!

aangepast door Yannick
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

dank voor je PM jurgen, ik ga mijn hersens hier eens stevig op kraken.

een nieuwe pc kopen voor €400 waar je redelijk de sims 2 (en 3 later) op kan spelen en waar je op wilt photoshoppen, dat is een flinke opgave laat ik je dat alvast zeggen!

Ik zie hier niets staan over het kopen van windows dus ik neem aan dat dat niet nodig is? (zo ja, ga er dan vanuit dat dat direct 100 euro van je budget in beslag neemt!)

ik ben maar eens begonnen met jou laatste zelfgemaakte configuratie en heb die helemaal gestripped tot de =1&product[250369]=1&product[217557]=1&product[101233]=4"]basis van moederbord, cpu, videokaart en geheugen.

daarna heb ik er een nieuwe kast omheen gedaan, een voeding bijgeplaatst

ik denk dat dit ook wel =1&product[71509]=1&product[81174]=1&product[239782]=1&product[259717]=1&product[101233]=4&product[217557]=1&product[250369]=1&product[258746]=1"]helemaal compleet is, en toch net wat sneller voor jou doeleinde.

Snel genoeg voor een potje sims, en wat fotobewerking met deze videokaart.

Ik heb de western digital GREEN schijf overboord gegooid, die zijn leuk voor opslag, maar niet echt voor snelheid (wat fotoshop erg fijn vind van je hardeschijf), dus heb ik van hetzelfde merk de Black edition gekozen, wel lekker snel!

Verder de onnodige koelers verwijderd, een andere cpu koeler gekozen en dit kan zo allemaal in deze nette kast gezet worden (die standaard al een ventilator aan de voorkant heeft)

de voeding van 300 Watt is meer dan voldoende! zelf heb ik dezelfde voeding in systemen zitten die veel meer stroom verbruiken namelijk dan de set die jij in gebruik gaat nemen.

Ik denk dat dit het wel is zo, vragen? shoot!

---------- Post toegevoegd om 22:50 ---------- Vorige post was om 22:49 ----------

zie ik daar verdorie nog een foutje :D jou moederbord heeft maar ruimte voor 2 stuks geheugen, en je hebt er 4, dit kan je oplossen natuurlijk door of een ander moederbord te nemen, of ander geheugen.. ik ga even kijken wat de beste optie is :-)

de keuze viel op een ander moederbord, dit is veel goedkoper :-)

zie =1&product[250369]=1&product[217557]=1&product[101233]=4&product[259717]=1&product[239782]=1&product[81174]=1&product[71509]=1&product[4585]=1"]hier de juiste versie!

uwaa! lol sorry voor mijn noobisme maar ik word hier gek van! heb net gehoord dat ik al veel geld zou besparen door buitenlandse sites te vermijden of gwn iets te kopen vanuit het buitenland. ik heb een hele maand om dit op te lossen, en hopelijk lukt het want ik heb enorm veel zin nu om een emmer water op dit stuk ***** te gooien en daarna uit het raam te slingeren en eroverheen te rijden met mijn brommerke! :viking:waar is mijn fopspeeeeen?! :bawling:

wat betreft die 300W, dat getaal irriteert mij gwn of zoiets kweenie. lol ok k heb gehoord dat elke jaar je voeding vermindert met ongeveer 80% afgehangen van hoe erg je die gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb net gehoord dat ik al veel geld zou besparen door buitenlandse sites te vermijden of gwn iets te kopen vanuit het buitenland. :bawling:

Ik heb bij de aankoop van mijn pc juist veel geld bespaard door mijn pc in Nederland te kopen. De Belgische winkels waren soms tot 200 euro duurder voor hetzelfde systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in NL betaal je minder btw over pc hardware dan in belgie, dat is de voornaamste reden :-)

als je je budget oprekt tot 550 dan kan je er legaal windows bijkomen naar gelieve.

let er overigens ook op dat als je de pc zo bestelt hij in losse onderdelen toekomt :-)

je zou montage bij kunnen kopen, en dat kost 50 euro meen ik, dus dan heb je precies de 550 euro gebruikt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij de aankoop van mijn pc juist veel geld bespaard door mijn pc in Nederland te kopen. De Belgische winkels waren soms tot 200 euro duurder voor hetzelfde systeem.

maar de verzending scheelt toch veel en als er iets kapot gaat moet ik het helemaal terugsturen naar daar en daarbovenop nog meer verzendingkosten? en blijkbaar is merk dus beter? wat vind je van deze site? zou het veel goedkoper kunnen?

ik heb ondertussen al een vijftal belgische sites kunnen vinden en een paar in brussel, waar ik woon.

post-16774-1417703954,363_thumb.jpg

aangepast door LadyVenom
Link naar reactie
Delen op andere sites

in NL betaal je minder btw over pc hardware dan in belgie, dat is de voornaamste reden :-)

als je je budget oprekt tot 550 dan kan je er legaal windows bijkomen naar gelieve.

let er overigens ook op dat als je de pc zo bestelt hij in losse onderdelen toekomt :-)

je zou montage bij kunnen kopen, en dat kost 50 euro meen ik, dus dan heb je precies de 550 euro gebruikt :-)

ik zit met schrik dat de pc niet krachtig genoeg wordt, en ik ken mezelf, ik heb al 3 jaar spijt van deze acer vooral omdat die maffioso daar bij photohall die mij hebben aangepraat dusja, nu moet het echt komen. ik kan windows veel goeiekoper krijgen dus die tel ik niet mee bij die 100 en montage ook niet. wel dan zit ik met die losse onderdelen en kan ik nergens voor hulp en ook geen goeie garantie. ik heb in belgie een paar sites kunnen vinden, als je de moeite wil doen dan kan u daar kijke voor mij :ciao: gewoon voor de vergelijking. moet niet direkt of zo als je zin hebt want ik heb de hele maand tot maart. mijn brein is niet vertrouwd met pc jargon dus altijd de kans om iets belachelijks te doen, zoals met de moederbord

Link naar reactie
Delen op andere sites

geloof me als ik zeg dat als je de pc in elkaar laat zetten bij azerty het nog steeds goedkoper en sowieso beter is dan dat je een pc koopt zo van een merk in de winkel :-)

dan ben je inclusief verzending voor een 460 euro helemaal klaar :-)

dan krijg je bij die montage sowieso ook extra garantie bij op dat alles goed werkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik me niet vergis zal je maar 15 euro verzendingskosten moeten betalen. Dat valt dus nog mee.

Natuurlijk is het altijd handiger om een pc te kopen bij een winkel in de buurt.

ik denk dat het veel verschil zou uitmaken als ik een zware gamer was of zo want dan zoek je de beste dingen zo goedkoop mogelijk. het is juist omdat ik nogal veel speel maar het zijn geen te zware dingen. aangezien ik van plan ben om om de 3 of 4 jaar te upgraden, en alleen als er iets begint te falen, mag het wat simpeler en met genoeg garantie enz. zolang maar dat ik kan upgraden natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.