Ga naar inhoud

Msconfig, diagnotisch opstarten

Oké

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik heb een klein vraagje i.v.m. MsConfig.

Als ik bij het tabblad algemeen, het vinkje aanzet bij diagnotisch opstarten, start mijn pc bij een volgend gebruik niet op in diagnotische mode. M.a.w.: vinkje verspringt :)

Andere vraag: als ik bij processen ga kijken, staan er gemiddeld 54.

Ik beëindig overbodige processen,maar als ik mijn pc bij een volgend gebruik opstart staan die processen er terug. Moet ik dan telkens terug opnieuw bij heropstarten van de pc die overbodige processen beëindigen?

Ik hoop dat iemand kan helpen :)

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Oké

Je kan via Services ook onnodige programma's uitschakelen,

of wil je absoluut die Diagnostische optie in Msconfig activeren.

Laat ook eens weten met welk Besturingssysteem je werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere vraag: als ik bij processen ga kijken, staan er gemiddeld 54.

Ik beëindig overbodige processen,maar als ik mijn pc bij een volgend gebruik opstart staan die processen er terug. Moet ik dan telkens terug opnieuw bij heropstarten van de pc die overbodige processen beëindigen?

Beeindig je die processen in je taakbeheer, dan zijn ze enkel beeindigd voor de huidige sessie en is het normaal dat ze terugkomen bij de volgende opstart.

Als je ze permanent wil uitschakelen moet je dit doen via de services.

Ga naar start - uitvoeren en typ services.msc om het venster voor de services configuratie te openen.

Meer informatie kan je vinden bij BlackViper.

Selecteer je windows versie bij "popular content" en verglijk de services met wat op jouw systeem opstart.

Het is soms wat zoeken omdat de benaming in het engels verschilt van de nederlandse. Als de services staan zoals in de kolom "safe" heb je normaal geen problemen.

Hier geldt hetzelfde als voor het register: weet wat je doet of je systeem draait in de soep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.