Ga naar inhoud

geen verbinding met internet terwijl computer het tegendeel aanduidt

joren99

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb sinds enkele weken last van een vrij vervelend probleem met internet. Mijn computer krijgt internet via een router (D-link (di-524), 2.4 GHz) die het daarna doorgeeft aan het elektriciteitsnet (via Netgear), op die manier komt het internet aan bij mijn computer. Dit moet zo gebeuren want draadloos internet gaat niet (te ver) en ook een rechtstreekse draad is onmogenlijk.

Nu komt het probleem: als ik enkele uren op internet zit, geeft internet explorer aan dat de webpagina niet weergeven kan worden, wanneer ik dan druk op 'internetprobleem oplossen' geeft hij dan weer aan dat er geen problemen zijn met het internet. Ook wanneer ik op het icon in de taakbalk druk van de LAN-verbinding, zie ik dat deze paketten blijft ontvangen en versturen, er is bovendien een IP-adres en DHCP is ingeschakeld en ingevuld.

Ik dacht eerst dat het aan internet explorer lag, maar Mozilla Firefox gaf hetzelfde resultaat. Daarna dacht ik aan een virus, maar Bullguard geeft niets weer. Daarna heb ik bullguard firewall even afgezet (misschien dat deze de verbinding verbrak) maar daar lag het ook niet aan.

Wanneer ik dan de computer herstart blijft het probleem, wanneer ik echter de computer een dag laat staan is het probleem wonderbaarlijk opgelost. Zo gaat deze situatie al weken door, en ik wordt er stilaan gek van. Systeemherstel lost het probleem ook niet op.

Hieronder staan de computergegevens:

eerst en vooral de kenmerken van de LAN-verbinding:

Fysiek adres: 00-16-17-E6-EA-DA

IP-adres: 192.168.0.185

Subnetmasker: 255.255.255.0

Standaardgateway: 192.168.0.1

DHCP-server: 192.168.0.1

Lease verkregen: 18/02/2010 13:12:01

Lease verloopt: 25/02/2010 13:12:01

DNS-servers: 195.130.130.132, 192.168.0.1

WINS-server:

Netwerkadapter: VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter

gegevens computer:

Naam van besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional

Versie 5.1.2600 Service Pack 3 Build 2600

Fabrikant Microsoft Corporation

Systeemfabrikant MEDIONPC

Systeemmodel MS-7318

Systeemtype X86-based PC

Processor x86 Family 6 Model 15 Stepping 6 GenuineIntel ~1862 Mhz

BIOS-versie/datum Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG, 13/04/2007

SMBIOS-versie 2.4

Map van Windows C:\WINDOWS

Systeemmap C:\WINDOWS\system32

Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume1

Landinstelling België

Hardware Abstraction Layer Versie = "5.1.2600.5512 (xpsp.080413-2111)"

Tijdzone Romance (standaardtijd)

Totaal fysiek geheugen 1.024,00 MB

Beschikbaar fysiek geheugen 270,37 MB

Totaal virtueel geheugen 2,00 GB

Beschikbaar virtueel geheugen 1,96 GB

Ruimte voor wisselbestand 2,40 GB

Wisselbestand C:\pagefile.sys

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien hebt je telenet

Ga naar Start

Klik op configuratiescherm

Klik op netwerkverbindingen (verbinding bij vista).

Klik rechts op de Lan- of draadloze verbinding en dan met rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik vervolgens op internetprotocol versie 4 en met rechtermuisknop op eigenschappen.

Ga onderaan naar DNS-servers

Voor telenet zijn die respectievelijk

208.67.222.222

208.67.222.220

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien hebt je telenet

Ga naar Start

Klik op configuratiescherm

Klik op netwerkverbindingen (verbinding bij vista).

Klik rechts op de Lan- of draadloze verbinding en dan met rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik vervolgens op internetprotocol versie 4 en met rechtermuisknop op eigenschappen.

Ga onderaan naar DNS-servers

Voor telenet zijn die respectievelijk

208.67.222.222

208.67.222.220

Dit zijn niet de DNS-servers van telenet maar van OpenDNS. Je kan deze echter zondere problemen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iedereen terug,

Ik heb gisteren ook de andere methode geprobeerd maar het mocht weer niet baten, deze keer werd het eigenlijk steeds vreemder en vreemder: elke internetpagina laadt nog tot drie blokjes maar valt dan stil, het echt vreemde is dat de computer op dat moment plotseling updates begon te downloaden en dat ging (zeer traag, maar zeker), ook de antivirus kon zich nog updaten (na 5 minuten wachten). Er treed telkens een time-out op maar ik weet niet waarom...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.