Ga naar inhoud

Mijn 3 maand oude laptop hapert

sies

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ten eerste zal ik me even voorstellen. Ik ben Sies overbeek en ben 19 jaar.

Ik heb sinds eind november een nieuwe! laptop. Het is een Dell studio 15.

Processor Intel core duo CPU T6600 @ 2.2 GHz

Geheugen: 4 gig

systeem type: 64 bit

Deze info vond ik zo snel bij systeem in configuratiescherm.

De eerste 3 weken nadat ik mijn laptop had gekocht liep deze vlekkeloos, maar daarna begon die opeens te haperen. Dit haperen deed die in programmas als internet, als ik filmpjes wou afspelen op youtube hapert het beeld en af en toe het geluid, muziek afspelen in windows media player doet het ook niet goed, en hetzelfde geld voor filmpjes die op mijn laptop staan.

Ook in Openoffice(soort Word) hapert het beeldscherm. Dit doet die soms wel en soms niet. Het beeld "freezed" voor een seconde of 2 en loopt dan weer heel even verder.

Het grootste haper probleem heb ik als ik filmpjes kijk op youtube. Dat Openoffice hapert niet als ik ondertussen een filmpje afspeel op youtube dat wel hapert.

Ook loopt internet explorer regelmatig vast en kan ik het alleen opnieuw opstarten. Hij geeft aan dat internet niet meer reageert. Ook krijg ik wel eens foutmeldingen met windows mediaplayer dat ze het bestand niet kunnen afspelen vanaf de server.

Ik wordt er echt gek van omdat ik maar niet weet wat het probleem is. Wanneer het probleem zich voor begon te doen weet ik niet precies, maar ik kan me herinneren dat ik rond die tijd adope flash player per per ongeluk van de laptop had gegooit. Dit heb ik er wel weer opgezet.

Hij geeft rechts in de werkbalk ook aan dat er problemen zijn met internet explorer en adope flash player, en dat ze een aantal x zijn gestopt. voor internet was dit totaal 4 x, waarvan de laatste keer 10 februari.

Voor flash player was dit 50 x, waarvan de laatste keer 17 februari. Toen deze meldingen er niet stonden deed het haperen zich ook voor.

Ik hoop dat iemand weet waar dit probleem aan kan liggen en hoe ik het kan verhelpen. Ik heb het idee dat het maar een klein probleem is. Een bepaalde instelling of iets dergelijks wat ik moet veranderen. De laptop is nog zeer nieuw, dus daar zal het denk ik niet aan liggen. Oudere laptops haperen ook niet met het afspelen van films, muziek of het typen in word.

Als mensen meer info nodig hebben hoor ik het wel.

alvast bedankt,

M.v.g Sies Overbeek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met Dell gebeld. Zij wisten niet wat het probleem was. Ik heb heel windows 7 opnieuw op mijn laptop gezet. Meteen hierna had die nog steeds hetzelfde haper probleem.

Wel heb ik gehad dat die het na het opstarten wel goed deed. Ook de filmpjes op youtube deden het zonder ook maar iets te haperen. dit heb ik 2x gehad de afgelopen week, en het waren maar korte periodes van zo'n 10 minuten.

Alle nummers die ik van de externe harde schijf afspeel met windows media player doen het wel goed.. speel ik hetzelfde nummer vanaf de laptop af, hapert die weer.

Dell dacht dat mijn harde schijf miss niet goed was.

Ik heb ook een hardware test gedaan van 7 uur, en deze gaf geen enkele foutmelding aan..

Ik sta voor een raadsel.. Iemand suggesties?

M.v.g. Sies Overbeek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg een DvD bij mijn laptop geleverd. Deze moest ik invoeren, en bij het starten van de laptop moest ik F12 indrukken. Hierdoor kwam ik in een apart menu, waar de DvD ook bij stond.

Hier stond een hardware test op en een memory test. Deze heb ik beide uitgevoerd zonder foutmeldingen te krijgen.

Je kon hier verschillende testen selecteren. Ik heb ze allemaal gedaan. Waar de harde schijf dus ook onder viel.

aangepast door sies
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.