Ga naar inhoud

XP Laptop aan windows 7 thuisgroep toevoegen

Hoefslag

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een bedraad Windows 7 netwerk van 3 PC en ik wil daar een draadloze XP laptop aan toevoegen.

Internet en een netwerkprinter werken goed op de laptop, maar de andere Windows 7 PCs blijven onzichtbaar.

Mijn probleem lijkt gelijk te zijn aan:

http://www.pc-helpforum.be/f168/xp-laptop-toevoegen-aan-windows7-thuisnetwerk-21052/

Ook ik kom niet verder dan "protocol". De oplossing is toen gevonden, maar wordt helaas niet vermeldt.

Nadere info:

- Ik heb op de een Windows 7 PC "beveiliging door wachtwoord" uitgezet.

- Als ik de wizard Netwerkinstellen start moet op een gegeven moment de naam van de werkgroep invullen en die weet ik niet.

- Onder Verkenner-mijn netwerklocaties staat inmiddels alleen een gedeelde map van de laptop.

Alvast bedankt voor je hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle reactie. Het gaat nu de goede kant op!

In het “Netwerkcentrum” staat onder het huisje “Netwerk”. Ik had dat niet als werkgroepnaam herkend.

Ik heb op de XP laptop de wizard “Netwerk instellen” uitgevoerd en “Netwerk” als werkgroep naam opgegeven.

De Windows 7 PC’s zien de laptop en zijn gedeelde mappen en die zijn ook te openen.

De laptop ziet de Windows 7 netwerklocaties, maar deze zijn “… niet toegankelijk. U heeft mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder enz”)

Hoe kan ik die machtigingen instellen (tussen de Win7 PC’s onderling gaat het wel goed)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilt je een map delen in Windows 7 dan zo doen:

Opgelet: dit geldt alleen als je wachtwoord hebt uitgeschakeld.

De map met de rechtermuisknop op delen met thuisgroep (lezen en schrijven)

Opnieuw met de rechtermuisknop op eigenschappen

Klik op tab Beveiliging en dan op bewerken klikken.

Klik op toevoegen en geef in het vak iedereen en klik op OK

Nu ziet je in het vak de rechten bij toestaan.

Mag iedereen daar komen van uw netwerk dan geeft je volledige beheer en klik op toepassen en dan op OK en nog eens OK

Daarna router herstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.