Ga naar inhoud

Nieuwe grafische kaart

chriskeeh

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik had graag wat meer professionele hulp gehad.

Ik heb hier een PC staan maar mijn grafische kaart is oververhit geraakt, en werkt daardoor niet meer.

Dit kwam doordat mijn ventulator kapot was en ik had er een andere op gezet die blijkbaar niet goed genoeg was. Mijn kaart is/was een Medion X740XL Ver.1.0 die 128 Grafisch geheugen had.

Omdat ik nog niet zo lang bezig ben met aan men computer te werken zou ik graag weten welke een goeie vervanging is, met liefst 256mb of nog beter 512mb grafische geheugen, aan een lage prijs liefst.

Als dit een hulp is: dit weet ik vanbuiten van men pc:

Processor: Intel Pentium IV 3.2 Ghz

Ram: 2 gig

Version: Windows 7 Ultimate

Moet ik voor een straffere grafische kaart soms ook andere dingen installeren.

Misschien nog wel interessant voor de temperatuur: het is een Medion, en die zijn volgens sommige niet de beste in warmte afleiden. Hebben jullie daar soms een oplossing voor?

Alvast hartelijk bedankt.

Mvg Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou u onderstaande eens kunnen uitvoeren zodat we weten wat soort en type moedebord in uw PC zit.

Dat hebben we namelijk nodig om te kunnen zien wat voor type kaart er in uw PC kan geplaatst worden.

Download Free PC Audit naar je PC.

Klik op freepcaudit.exe

Op het scherm met "Scanning .... Please wait", wacht je tot het programma klaar is.

Klik nu op "file" en dan op "save as".

Geef het .txt-bestand een eigen naam en klik op "opslaan".

Open het .txt.-bestand en verwijder volgende regels :

Klik nu op toetsen CTRL + F

Typ nu dit: key:

Verwijder de key code

Druk nu op F3

Dit uitvoeren tot alle keys verwijderd zijn.

Niets anders verwijderen!

Dan via "bestand" op "opslaan" klikken.

Hang dit .txt-bestand als bijlage aan je volgende bericht.

Hoe hang je een bijlage aan je volgende bericht ?

Scroll naar beneden onder je bericht.

Klik op "Beheer bijlagen"

Klik op "Bladeren" en zoek naar het bestand op je PC.

Klik op "Uploaden".

Het .txt-bestand wordt nu toegevoegd aan je bericht.

Venster sluiten.

Klik onder je bericht op "Reactie versturen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het gaat hier om een Medion PC.

Het is niet de bedoeling dat ik er veeleisende spellen op ga spelen. Het moet een goede vervanging zijn maar met iets mee mogelijkheden dan mijn kapotte Medion X740XL, die speelde niet alles even soepel. De meeste spellen die ik speelde waren oudere spellen zoals tycoon games.

De vervangingskaart die ik nu gebruik heeft al moeite met online filmpjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Jean-Pierre al aangeeft, de 5450 is een prima keuze, en zeker voor tycoon-games.

Ik zou eerlijk gezegd geen zwaarder model durven nemen, want je processor zou die bottlenecken. Helaas zou er een probleem ontstaan.

- Medion --> Slechte Airflow

- Slechte Airflow --> Computer raakt overhit

- Videokaart Passief --> Nog een veel slechtere airflow.

- Veel slechtere airflow --> (Dit kan je zelf wel invullen....)

Zoals je ziet zou dit heel veel problemen kunnen opgeven, daarom raak ik je aan om wat extra fans te installeren. De fans van Yate Loon, Noiseblocker, Nexus, zijn allemaal goed. En omdat het een passief gekoelde kaart is, zou ik het toch zeker overwegen om een stapje hoger te gaan en een HD5670 te nemen. Deze wordt actief met een ventilator gekoeld. Deze presteert beter, maar primo, je processor bottleneckt deze zowieso, en secundo, het verschil zal je niet merken in simpele tycoon-games. Er is al een Radeon 5670 te koop voor ongeveer 80 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mischien DEZE 5450 dan,deze is actief gekoeld dus iets veiliger.

Hoewel ik een beetje twijfel daar die kaart Pci-E 2.1 is!!!!

Die 5450 is misschien zelfs een betere keuze. Actieve koeling, dus geen probleem. Over PCIe 2.1, Op een PCIe 1.0 bordje werkt hij op halve lanes.

M.a.w., het zal werken op 8x PCIe 2.0 lanes. Uit een test bleek dat er maar 4 % verschil was tussen 16x en 8x. Dus dat zit goed ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.