Ga naar inhoud

firewall,rules problemen

daveEHV

Aanbevolen berichten

goededag

ik heb een probleem met mijn router ik heb de zyxel P-2602HW-D1A alles is prima ingesteld heb wat poorten geforward en in de firewall ook wat rules gemaakt nu komt het, om de paar dagen log ik in bij mijn router en check ik of de rules er nog zijn doordat ik download problemen ervaar met de snelheid als ik dan in mijn router zit zie ik tot mijn verbasing dat ze er niet staan ik heb een wireless verbinding en ondervind verder geen problemen nu wil ik weten hoe dat komt dat ik die steeds opnieuw moet invoeren of hoeft dat niet en zijn ze gewoon niet zichtbaar?? wat ik wel vreemd vind want de rest zie je ook kan iemand me daar meehelpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

de poorten zijn het probleem niet het gaat om u torrent en een radio streamer ze werden tegen gehouden door de firewall in de router daar heb ik rules in gemaakt en die voer ik in en niets aan de hand en enkele dagen later zijn die rules niet meer zichtbaar en geeft ie lan/lan router aan terwijl hij op wan/lan router moet staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb gewoon Telenet doch mijn snelheid indien de tegencomputer ook snel is 1,6 Mbps. maar meestal is dat rond 1,3 Mbps

Ik heb vroeger verschillende torrent programma gehad en bij geen enkel had ik de poort moeten openen.

Hooguit moet je virtuele servers poorten openen in de firewall gedeelte van de router maar dat heeft niks met snelheid te maken.

Bij torrent wordt uitsluitend bepaald door de instelling van de torrent programma van uw aanbieder en daarbij aantal seeds.

In principe gebruik ik geen torrent programma omdat ik tegen illegaal ben doch bij heel uitzondering gebruik ik Shareaza en bij deze heb ik geen enkel poort geopend in de router.

Als men zoveel poorten moeten openen in de router dan heeft router ook geen zin meer en dan kan je net evengoed een switch plaatsen.

Je moet in uw torrent programma kijken wat de beste resultaat is.

Dit kan je regelen bij de instelling.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

nu snap ik het je hebt gelijk en je hoeft niet altijd poorten te openen ik heb er ook maar 1 open en meer niet heb het probleem ook gevonden mijn poort was genaamd bittorrent en mijn rule utorrent even naam veranderd en het is opgelost

toch harstikke bedankt voor je tijd en moeite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.