Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allemaal,

Al máánden heb ik problemen met mijn internet-verbinding. Ik heb al van alles geprobeerd, maar aangezien ik niet erg technisch ben, weet ik even niet meer wat ik moet doen.

Ik heb een Z1 Internet van Ziggo met een Motorola Modem en een Sitecom Router, waarmee ik draadloos wil internetten.

Het probleem is dat het internet om de haverklap uitvalt. Alleen een harde reset van het router wil dan werken.

Met de vaste pc ging het nog wel, maar met de laptop was het schering en inslag.

Na maanden soebatten heb ik vorig jaar mei ten einde raad maar een nieuwe laptop gekocht. Mijn oude laptop was inmiddels 5 jaar oud en ik was wel toe aan een nieuwe. Toen maar een mini-laptop gedaan, wel zo makkelijk om ook een 'kleintje' te hebben. Helaas, het probleem bleef.

Thuis werken via een Citrix Account was een DRAMA, want om de paar minuten viel het internet weg. Kon ik weer opnieuw inloggen etc etc.

Na een paar weken zo aangemodderd te hebben kon ik dat router wel door het raam smijten!

Dus bij de Dynabyte maar een nieuw router gekocht. De nieuwste Linksys dit keer, geschikt voor verder bereik en hoge internet snelheid, ook al hebben we niet het hoogste internet.

Maar toen kwamen we helemaal niet meer op het internet. De stappen van de gebruiksaanwijzing keurig gevolgd, maar het hielp helemaal niks. Uiteindelijk werkte het wel, totdat mijn vriend 'iets' aan de laptop had gedaan, niets noemenswaardigs, maar dag dag internet en we kregen het met geen mogelijkheid meer aan de praat.

PC tig keer opnieuw opgestart, router gereset, modem gereset, niets hielp.

Router na een week frustratie terug naar de winkel gebracht en toen een nieuwe Sitecom meegenomen. Ook weer de nieuwste met het hoogste bereik etc.

Maar...niets nada noppes. Ook met de vaste pc lukte het niet.

Mijn neef, welke IT specialist is heeft van 8 uur tot 1 uur snachts met me aan de telefoon gezeten en liet me IP adressen veranderen, DNS adressen veranderen, een ping maken met het router om te kijken wat er gebeurde etc etc, maar NIETS hielp. Hij snapte er ook niks meer van. Kabels vervangen, alles 30x gecheckt..

Uiteindelijk ook dat router na een week retour. Toen 'maar even' het oude router eraan en die maakte direct verbinding! (????)

Maar het oude probleem bleef bestaan, om de paar minuten lag het internet plat op de laptop.

Twee weken terug kreeg ik via mijn werk een spiksplinternieuwe Acer Laptop. Heel blij mee. Maar ook hier problemen. Deze draait op VISTA trouwens, de anderen op XP.

Wat moet ik doen? Vaste IP adressen invoeren? En zo ja, wat noteer ik dan bij Subnet Mask en Default Gateway, Preferred DNS en Altered DNS adres? Ik heb er echt geen verstand van. Nu staat alles op automatisch, maar het lijkt erop dat er een IP conflict is met de andere (vaste) pc, maar dat gok ik ook maar.

Het is toch vreemd dat de vaste pc nergens (nou ja...bijna nooit) last van heeft en op de laptop iedere 3 minuten (zo ongeveer) het internet weg is. Soms draait het een uurtje prima, soms nog geen halve minuut.

De pc 'zoekt' dan zelf weer een nieuwe verbinding, maar na een paar keer kan het ook zijn dat dit niet meer automatisch gebeurt en dan helpt alleen het rebooten van de laptop nog, wat vaak dus 10x op een avond gebeurt. Ik kan zo echt niet werken, maar ik ben echt ten einde raad.

Mijn vader heeft me een Eminent Router meegegeven, maar vóór ik me de tijd en moeite op de hals haal om hier de drivers voor te downloaden en dit router eraan te hangen, weet iemand wat dit kan zijn? Het moet waarschijnlijk iets zijn in het router, maar ik weet niet wat ik moet doen.

Bellen met Ziggo heeft me trouwens niet veel meer opgeleverd dan een extra rekening van 20 euro aan belkosten, die konden geen mankement vinden in het modem....

HELP!

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Is vista zo ingesteld:

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Klik op draadloos netwerk beheren

Klik op de modem

Klik op verbinding indien aanwezig.

Sluiten

Geplaatst:
Is vista zo ingesteld:

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten --> Ik kan deze opties niet vinden, staat bij mij geen aanpassen in het scherm. Ik heb trouwens de Engelse versie, er staat bij mij:

Network Connections

Sitecom

Intel® WiFi Link 5100 AGN

Als ik daar dan op klik staat er:

IPv4 Connectivity Internet

IPv6 Connectivity Limited

Media State Enabled

SSID Sitecom

Duration (getal)

Speed 72.0 Mbps

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld (stond al aan)

Bestand delen: ingeschakeld (stond al aan)

Openbare mappen: ingeschakeld (stond uit)

Wachtwoord: uitgeschakeld (stond aan)

Klik op draadloos netwerk beheren --> waar?

Klik op de modem --> waar?

Klik op verbinding indien aanwezig. --> waar?

Sluiten

Bedankt voor uw reactie, ik heb mijn antwoorden in de quote hierboven verwerkt.

---------- Post toegevoegd om 15:57 ---------- Vorige post was om 15:57 ----------

Hoe is de verbinding met de router? Met UTP-kabel of draadloos?

Draadloos

Geplaatst:

Klik op draadloos netwerk beheren --> waar?

Klik op de modem --> waar?

Klik op verbinding indien aanwezig. --> waar?

Staat links in de netwerkcentrum zie bijlage.

Er staat wel rode pijl maar die is niet voor u bedoeld.

post-6829-1417703957,9598_thumb.jpg

Geplaatst:
Klik op draadloos netwerk beheren --> waar?

Klik op de modem --> waar?

Klik op verbinding indien aanwezig. --> waar?

Staat links in de netwerkcentrum zie bijlage.

Er staat wel rode pijl maar die is niet voor u bedoeld.

Oke zo, dank u.

Wanneer ik daarop klik zie ik 3 netwerken. De bovenste is van mij, de onderste twee herken ik niet, dus wellicht van de buren?

Er staat:

Networks u can view and modify:

*Sitecom Security: WPA2-Personal Type: Any supported Mode: Automatically connect

*XXXX Security: WEP Type: Any supported Mode: Automatically connect

*XXXX Security: WEP Type: Any supported Mode: Automatically connect

Als ik dan klik op mijn Sitecom dan staat er een aantal opties:

* Connect automatically when this network is in range (stond aan)

* Connect to a more preferred network if available (stond aan, nu uit)

* Connect even if the network is not broadcasting (stond al uit)

PS Tijdens het tikken van dit bericht is het internet diverse keren uitgevallen, dus ondanks dat ik de aangetikte boxen heb aangepast naar uw advies.

---------- Post toegevoegd om 16:27 ---------- Vorige post was om 16:21 ----------

PS Ik heb overigens nog nooit een verbinding verkregen met die andere twee onbekende netwerken/routers.

Geplaatst:

Engels is mijn taal niet.

Connect automatically when this network is in range moet aan staan en de rest uit.

Onbekende routers moet je verwijderen.

Kweezie Wabbit is beter in Engels dan ik.

Geplaatst:
Engels is mijn taal niet.

Connect automatically when this network is in range moet aan staan en de rest uit.

Onbekende routers moet je verwijderen.

Kweezie Wabbit is beter in Engels dan ik.

Ik heb nu de twee overtollige netwerken verwijderd. Verder staan de instellingen zoals u zei.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.