Ga naar inhoud

Router ellende

K@@t

Aanbevolen berichten

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je kan hier uw firmware afhalen.

Klik op stuurprogramma

Scroll naar beneden.

Ik ga kijken of we de doos nog ergens in de opslag hebben liggen. Schijnbaar komt zo'n firmware erg nauw en als ie het helemaal niet meer doet ben ik nog verder van huis.

Wat ik niet helemaal begrijp, waarom doet het internet het vaak wel meteen waar na het opnieuw opstarten van de laptop?? Hoe kan dat? Dan ga je toch al snel denken dat het te maken heeft met een IP-uitgifte of DNS-adressen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan hier uw firmware afhalen.

Klik op stuurprogramma

Scroll naar beneden.

Ik blijk een WL-541 Router van Sitecom te hebben en heb de firmware gevonden en gedownload. Maar als ik het bestand open is het een .txt en .bin file en ik weet niet hoe ik die moet openen/installeren. :sad

Iemand?

Thx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open de txt bestand en daar staat hoe je moet installeren.

Normaal gezien moet je naar de router gaan en bij firmware selecteert je de bin bestand.

Daarna de router herstarten.

Maar goed dat het in 1e instantie niet lukte, want heb niet de goede firmware. De WL-541 correspondeert blijkbaar met een USB dongle die mijn vriend in zijn pc gebruikt voor contact. Wellicht dat hij daarom een veel stabielere verbinding heeft??!

Ik heb een Engelse manual (geprint) gevonden en daarop staat WL-183

Dus dat zal de versie van het router zijn ipv de WL-541.

Wat gebeurt er overigens als je een foutieve firmware gebruikt? Gaat alles dan fout?

Een kennis vertelde dat Acer een slechte kwaliteit laptops heeft, (is dat zo??) en dat de problemen dáárdoor komen. Hij had het over een slechte kwaliteit kaart in de pc. Toen ik zei dat mijn andere 2 laptops daar dan ook last van moeten hebben was zijn oordeel dat dat ook slechte kwaliteiten laptops waren. Fijitsu Siemens + Medion.

Hij adviseerde 'gewoon' zo'n dongle te kopen, dan zou het misschien beter werken. Wat denken jullie daarover? Ik ga ondertussen op zoek naar de juiste firmware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet voor acer maar of hun netwerkkaart slecht of goed is laat in midden.

Met een dongel (usb-netwerkkaart van de Type N) kan je weliswaar sterke signaal hebben. Maar of dat voor alle merken zo is kan ik niet over oordelen.

Ik zelf heb dat van Belkin. Je ziet wel een staander met kabel maar je kan het ook uitnemen en rechtstreeks in de usb poort.

Als je de verkeerde firmware had genomen dan zal het wel niet werken of heel slecht.

Firmware is niks anders dan een software voor de hardware.

Op de link van de firmware ziet je ook een tab met handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.