Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo beste mensen,

De laatste weken heeft mijn pc kuren nl dat hij weer uitval na een x tijd. Ik krijg een melding van hoge temeratuur, en dat komt dat de vetilator niet gaat draaien van de grafische kaart als ik mijn pc opstart.

Ik activeer hem met de hand door er een zwengel aan te geven.

Ik zit dus met een open kant van mijn pc. De vetilator zit vast aan de kaart. Ik heb 3 vens er in hangen. een draait dat is de zwaarste,, die aan het moederbord draait niet, en nog een aan de achtekant draait ook niet. Verder is en zijn de componenten stofvrij.

Hebben jullie een idee wat het zo kunnen zijn waarom de ven van de kaart niet automatisch gaat draaien bij het opstarten?

mvg,

Ricardo

aangepast door Ricardo

Hoor je dan een ronkent geluid uit de ventilator komen?

Zoals ik eerder zij is die ventilator zo goed als versleten volgens mij.

Wat zijn de specificaties van uw PC?

aangepast door Jean-Pierre

Hallo Jean-Pierre,

De ventilator maakt geen ronkent geluid. ik heb een zelf samengestelde pc eind 2007.

Grafische kaart

Sapphire RX 1650 512 mb, Readeon x1650 128 bit

cpu socket 775 core 2 duo

intel core 2 duo : 2x 2000 Mhz, 2048 kb, 800 MHz,allendale

voeding

silverstone strider 400 watt, 6x,6x

coolermaster 5x 4x

ceturion 5

moederbord

ASRock 4 core dual-sata2 via pt 880 ultra,socket 775,1.066 MHz

ultra DMA/133 133 mb/s

controller

via vt 82375 300mb/s maximaal 2

Realtek ALC888

geheugen ddr2-667 buffalo 2 gb ddr2- 667 kit

2048 mb cl5-5-15 pc2 5300

Wat ik ook vreemd vind dat geen van de andere ven in actie komen

groet Ricardo

aangepast door Ricardo
Geplaatst:

Excucces, de ven van de cpu draait wel en van het moederbord ook. Alleen de cooler master die aan de achter kant van de pc zit die draait niet.Ik weet niet meer of hij pernament draait of wanneer het te warm wordt in de kast.

Overgens wanneer de kaart warm wordt dan wil de ven van de kaart wel aanstalte maken om te draaien maar heeft niet de " kracht" om te starten daarom moet ik hem een zetje geven.

Geplaatst:

Een grafische kaart regelt de snelheid van zijn ventilator zelf dus dat hangt niet af van de voeding of het moederbord.

Die case ventilator die achter in de kast zit waar is die op aangesloten,voeding of op het moederbord?

Geplaatst:

Het beste is dat je die ook aansluit en zo te horen moet je die op de voeding steken.

Het uitvallen van uw pc is volgens mij te wijten aan de koeling van de videokaart.

Als deze te heet word schakelt het systeem automatisch uit of herstart hij.

Vervang de kaart eens door een andere en kijk dan of het probleem zich nog steeds voor doet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.