Ga naar inhoud

Geen internet, ondanks verbinding met kabel

Kikitjah

Aanbevolen berichten

Beste,

Mijn computer heeft een week bij mijn grootmoeder gestaan. Zij werkte met draadloos internet via Belgacom. Dit werkte wel, maar mijn pc was zeer traag (heb een virus ontdekt, is ondertussen verwijderd).

Nu staat mijn computer weer thuis, doch ik kan niet op internet. Voor dat ik mijn pc naar mijn grootmoeder bracht werkte dit perfect en zonder problemen. Mijn digitale tv werkt ook nog steeds naar behoren.

Ik heb thuis geen draadloos internet en heb internet via Telenet. Als ik naar mijn internetverbindingen ga dan staat deze als "connected". Ik heb hem al disabled en terug ge-enabled en ook ge-repaired. Als ik kijk naar de signalen (of hoe men het ook noemt) dan gaan er meer dan 1000 out, maar geen in.

Ik heb al vanalles geprobeerd, voor zover mijn kennis gaat, maar het blijft niet werken. Ik ben een absolute leek op dit vlak en had dus graag dat men mij in begrijpelijke taal mogelijkheden zou kunnen geven om uit te testen. Ik zit momenteel in de bibliotheek op internet, dus ik kan niet altijd meteen antwoorden/uitproberen.

Misschien moet ik terug een code of iets dergelijks ingeven, daar mijn pc meer dan een week ergens anders heeft gestaan? Mijn windows XP is wel de engelstalige versie met een aantal mankementen (system restore gaat bijvoorbeeld niet, daar dit verwijderd is uit het startmenu).

Dank bij voorbaat!

Kikitjah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eens zo

start

in uitvoeren typt je dit: cmd

dan achter > typt je dit: ipconfig /flushdns

Daarna router herstarten.

Jammer, maar dit heeft niet geholpen. Toch bedankt voor je tip!

Zou het iets te maken kunnen hebben met mijn internetkaart?

Een vriend van mij zei hier iets over, maar over dat soort dingen weet ik nog minder dan een leek!

Groetjes,

Kikitjah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost door te bellen naar de klantendienst van Telenet.

Ik ben naar de eigenschappen van Internet Protocol (TCP/IP) moeten gaan, waarna ik moest aanvinken dat hij het IP-adres automatisch moest verkrijgen (en het DNS server adres). Daarna connectie even disabled en weer enabled en het was opgelost.

Toch bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,

Kikitjah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.