Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou willen een bacup maken van mijn gehele Pc op mijn externe harde schijf,maar dit lukt maar niet.Foto's en brieven en zo wel,maar ik zit met het programma ALDFAER een stamboomprogramma op mijn PC.

Elke keer dat ik probeer doet ie de C schijf open van op mijn PC en niet de H schijf van mijn externe harde schijf.Ik kan ook geen backup maken zoals beschreven voor XP.

Bij mij zit dit daar gewoon niets in onder bureau-accessoires en systeemwerkset staat er dus niks.

Hoe kan ik een backup maken?:sad

Geplaatst:

Is het de bedoeling dat je een immage maakt van gans je pc dus inclusief software of enkel maar de belangrijkste zaken zoals foto's en bestanden?

Een backup functie zit niet standaard in windows xp maar die staat dacht ik wel op de cd.

Geplaatst:

Hallo J.P,

Ik kocht die PC enkele jaren geleden in een PC kliniek te Kuurne en die CD was er niet bij.Dus ik heb niks in handen om te herstarten.

Bedankt in ieder gevan voor de snelle reactie

Marie

Geplaatst:

Er zijn voldoende alternatieven hoor dus die cd heb je niet direct nodig.

Nu even terug naar mijn vraag of je een immage wil van het complete systeem of enkel de belangrijke zaken zoals foto's en dergelijke?

Geplaatst: (aangepast)

Tja ik ben dus een leek blijkbaar in het computerjargon:sad

Wat is een image van de hele PC?

Ik wil vooral alle bestanden en mijn stamboom veilig stellen,die telt meer dan 12.000 personen met alle details,dus ik wil die vooral niet kwijt,alsook de bijbehorende foto's.Die zijn onvervangbaar.

Maar ook de andere foto's en documenten zijn belangrijk;ik weet niet waarom dit er niet standaard in zit die backup,bij mijn vriendin is dit wel zo.

Groetjes Marie

aangepast door Marie Nauts
Geplaatst:

Bij xp moet je die appart instaleren,het is sinds vista dat de backup functie standaard in windows is geintegreerd.

Nu een Immage is in weze een foto van uw harde schijf.

Het grote voordeel hiervan is dat ALLES word gebackupt,windows-drivers-software-foto's-bestanden en zo voort.

Als er dan iets misloopt met de pc bv. een virus of perongeluk verwijderde systeembestanden dan hoef je enkel die immage terug te zetten en staat uw pc terug hersteld.

Je hoeft dan dus niets meer te instaleren.

Een backup maken van uw belangrijke bestande is zo i zo aan te raden in uw geval en dit dan eventueel als aanvulling op uw gemaakte immage.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is voor u nu.;-)

Geplaatst:

HalloJ.P.

Echt duidelijk is dit niet, die immage wel, ik bedoel wat dit feitelijk inhoudt,maar hoe je dit moet doen, weet ik nog altijd niet!:sad

dus mijn vraag is HOE DOE JE DIT????:boring:

ik heb een externe harde schijf waar alles op kan .

Groetjes

Een immage maken kun je enkel doen met daarvoor bestemde software zoals Norton Ghost of Treu Immage.

Macrium is een gratis alternatief voor bovenstaande programma's.

Hoe je dit doet hangt voor een groot deel af van de gebruikte software.

Met FBackup maak je eenvoudig een backup van al uw belangrijke bestanden dus ook dat kunt u zeker gebruiken om uw foto's veilig te stellen.

Hoe het werkt kan ik enkel uitleggen voor Acronis Treu Immage 2010 daar ik dat programma zelf gebruik.

Je start Treu Immage en het programma opent zich.

Onder de tab Home heb je 2 opties.

1 Backup en 2 Recover.

Daar kies je voor Backup/My Disk.

Nu krijg je een kader te zien waar al uw schijven/partities te zien zijn.

Hier selecteer je uw c:\ schijf en klik je op next.

Nu opent er een scherm waar je moet selecteren om een nieuwe backup archive aan te maken.

Daar selecteer je eveneens het doelstation en map waar je de backup wil opslaan.

Klik nu nogmaals op next.

Er opent zich een nieuw scherm waar al uw selecties nog eens kunnen nagekeken worden en daar klik je op proceed.

Nu begint het maken van de immage.

aangepast door Jean-Pierre

Je installeerd dat gewoon op uw c:\ schijf zoals elk ander programma.

Ikzelf gebruik versie 2010 maar ik neem aan dat het verder hetzelfde zal zijn zoals ik eerder beschreef.

Als dat niet het geval moest zijn dan zal ik u zeker verder helpen en u door de verschillende stappen loodsen.;-)

aangepast door Jean-Pierre
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.