Ga naar inhoud

Upgrade van Vista naar Windows 7

GerritK

Aanbevolen berichten

Ik heb een ACER-laptop van 3 jaar oud die onder Vista Home Premium werkt en ik zou een upgrade willen doen naar Windows 7. Ik heb het één en ander hierover gelezen en Windows 7 Upgrade Advisor laten draaien en naar aanleiding hiervan zit ik nu met een reeks vragen waarop ik graag jullie hulp zou willen:

1: Waar en hoe kan ik het best Windows 7 aankopen? bij Microsoft of kan je deze versie ook ergens anders aankopen?

2: de 32-bit Windows 7 versie heeft 16 Gb nodig. Ik heb nog - na grote kuis - 16,8 Gb beschikbaar, waardoor al de vrije ruimte opgebruikt is. Wordt de plaats ingenomen door VISTA weer vrijgegeven en zo ja, gebeurt dit automatisch?

3: Windows Mail wordt niet meer ondersteund in Windows 7. De Microsoft website stelt Windows Live Messenger voor. Heeft iemand hier ervaring mee of zijn er andere, betere oplossingen? Kan men de contacten en mail-berichten uit Windows Mail gemakkelijk overnemen?

4: Volgens de Upgrade Advisor wordt NTI Back-up Now!4.7 niet in Windows 7 ondersteund. Dit is juist het programma dat ik gebruik voor de back-up's van mijn files. Kan iemand mij andere programma's voor dit doel aanraden en die door Windows 7 ondersteund worden?

Bij voorbaat dank voor de hulp

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een upgrade versie windows 7 kopen in de computerzaak of online computershop.

16 Gb harddisk ruimte is wel aan de magere kant hoor als je nog programma en zo moet installeren. Reken toch wel zo'n 50 Gb of hoger.

Bij installeren moet je voor full kiezen en tijdens de installetie moet je de c:\ formateren en dan begint de installatie. Wel eerst backup maken van uw data zoals foto's, word enz.

Er zijn voldoende backup programma om een backup te maken die wel in windows 7 werken.

Live windows mail werkt goed maar ook niet meer dan dat.

Persoonlijk heb ik liever outlook 2003 of 2007

Dreammail is ook een vrij goede.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.