Ga naar inhoud

Thunderbird verdwenen

Loprakso

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik maakte een backup met Cobian van mijn volledige schijven © & (F) naar externe (G) (zie ook eerdere discussie dienaangaande).

Terwijl ik mails doornam heb ik, ter afwisseling, de 2 backups manueel willen verwijderen daar deze te veel plaats innamen op (G) maar vooral omdat mijn wekelijkse virusscan veel te lang duurde. Door het overschakelen tussen de 2 programma's moet ik iets verkeerd hebben gedaan, waardoor bij het maximaliseren van Tunderbird alles weg was

Na een heropstart (ik gebruikte Unlocker!) kreeg ik eerst een blauw scherm met stappenplan, maar nadien bleef Tunderbird spoorloos.

Vervolgens wou ik een systeemherstel gebruiken, maar alle herstelpunten waren gewist.

Mijn groot probleem is dat ik al mijn mails kwijt ben. Via Application Data vind ik alle mappen terug maar die zijn leeg. Ik vrees het ergste!

Kortom hoe kan ik Thunderbird toch nog recupereren?

Met dank bij voorbaat en mvg.

Loprakso.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft,

Op een systeemherstel kon ik niet terugvallen, omdat, zoals hoger vermeld, alle herstelpunten gewist waren. Anders had ik je zelfs niet moeten lastig vallen.

Anderzijds, had ik alvorens het versturen van mijn bericht Recuva & PC Inspector File Recovery reeds gebruikt (deze laatste verkies ik boven Recuva). Maar ik geef toe problemen te hebben met het ingeven van de zoekcriteria. Ik zou je dan ook dank weten mocht je mij hiervoor enkele hints kunnen geven. Hoe kan ik bvb. recent ontvangen mails recupereren.

Dank bij voorbaat en mvg.

Loprakso.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Beste,

Sta mij toe even te recapituleren.

Ik maakte dus met Cobian een volledige backup van mijn 2 H.D. (C & F) naar mijn externe (G). Maar stelde nadien vast dat mijn antivirus (MSE) die geprogrammeerd is voor een volledige wekelijkse scan er abnormaal lang over deed, meer dan een dag (wat in feite logisch is).

Ik besliste dus de 2 mappen in (G) manueel te verwijderen zelfs met het gebruik van Unlocker omdat de prullenebak problemen had door de omvang van de mappen "verwijderen ja of neen op alles....", ik klikte op ja en een reeks verwijderingen vond ffectief plaats.

Nadien wou ik Thunderbird herstarten, maar alles was weg. Sedert dan sta ik alle dagen voor verrassingen, zo idem voor o.m. Winamp, Utorrent, Adobe Photoshop Elements 6. Ik stel mij dus de vraag wat er gebeurd is waardoor verscheidene programma's niet meer kunnen werken.

Ik heb eveneens getracht mijn mappen en adresboek in Thunderbird (de nieuw geïnstalleerde versie werkt perfect en beter dan voorheen, de problemen waarvoor ik een discussie voerde doen zich niet meer voor) te recupereren met Recuva & PC Inspector File Recovery, maar allicht door een slecht gebruik door mij slaag ik hierin niet.

Nu is het wel zo dat ik met MozBackup een backup maakte van Thunderbird (30/07/2009). Die map zit op G. Het probleem is dat ik deze PCV-bestanden niet op een bevredigende/leesbare wijze kan openen. Mocht dit evenwel mogelijk zijn zou ik toch al veel kunnen terughalen! Kan je mij daarbij helpen?

Tenslotte, aangezien er op G in de 2 mappen van Cobian toch nog heel wat bestanden zitten zou ik die uiteraard willen deleten, maar vrees hierdoor terug de hoger vermelde problemen te creëren. Hier terug zou ik je raad op prijs stellen!

Met dank bij voorbaat en mvg.

Loprakso.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.