Ga naar inhoud

ftp-server (MyBook World) via Telenet

DeGeert

Aanbevolen berichten

Hey,

Sinds enkele dagen heb ik een MyBook World Edition van 1 Tb in mijn bezit. Dit is een externe harde schijf met NAS-mogelijkheden, en beschikt dus over een netwerkaansluiting. Ik heb deze geïnstalleerd op mijn studio, waar ik een Telenet internet-aansluiting heb. Meer bepaald gaat het om een modem Motorola SB5101E SurfBoard, verbonden met een D-Link DES-1005D Switch. Vervolgens zijn op deze switch onder andere de HD Digicorder, een D-Link DWL-G700AP wifi en ook de MyBook World aangesloten.

Alles werkt naar behoren, maar wanneer ik de MyBook van buiten het netwerk tracht te bereiken met behulp van ftp, loopt het ergens fout... icon_sad.gif Wanneer ik (buiten het netwerk) de MyBook opzoek volgens ftp://username@ipadress met het ip-adres van de MyBook, geeft dit geen resultaat en geraak ik niet op de schijf. Doe ik echter hetzelfde vanop mijn laptop waarmee ik de MyBook heb geïnstalleerd, dan lukt het wel via ftp. icon_question.gif Dit zowel binnen het netwerk op mijn studio als erbuiten, bijvoorbeeld bij mij thuis (eveneens Telenet-aansluiting). Als ftp-server gebruik ik gewoon Windows verkenner (XP) of Mozilla Firefox.

In de instellingen van de MyBook staat ftp ingeschakeld, volgens de default-poort 21. Nu heb ik reeds opgevangen dat bij Telenet alle poorten onder 1024 geblokkeerd staan of dat je soms poorten moet forwarden. Ik heb getracht de poort te wijzigen, bv. naar 8000 aangezien de MyBook zelf een range aangeeft van 8000 tot 8999 als beschikbare poorten. In dat geval kan ik echter ook op mijn laptop de MyBook niet meer vinden, via ftp althans.

Iemand enig idee hoe ik ook van buitenaf toegang kan hebben tot mijn MyBook? Via ftp op eender welke pc, Telenet aansluiting of niet...? icon_question.gif

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.