Ga naar inhoud

werkgroup , delen van printers en files.

alex kinnet

Aanbevolen berichten

Twee Pc met beide Windows XP.

Ze stonden in een homegroup en konden aldus hun respectievelijke printers in netwerk gebruiken alsmede de gedeelde documenten behandelen.

Bij overschakeling van internet provider Skynet naar Telenet kon iedere pc wel op internet maar de homegroup werkt niet meer. Printers kunnen in network niet meer geopend worden.

Ik zit nu al drie weken met allerlei suggesties ingrepen te doen maar het blijft tevergeefs.

Een nieuwe noteboek met windows 7 geplaatst in dezelfde werkgroup detecteert wel een Pc.

Dus hoofdprobleem : de twee pc met XP in werkende group te zetten

tweede probleem: hoe windows7 hierbij te voegen?

thanks

Alex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, om eerlijk te zijn te veel kleine ingrepen o.a. vormen nieuwe homegroup.

Maar dan bleek volgens forum telenet dat dit niet mogelijk was daar automatische niewe identiteiten toegewezen worden en aldus de PC elkaar niet meer kennen.

Wel kon ik, volgens een reactie Telenet zelf, met de hulpdesk bellen, maar hier is mijn ervaring dat ze tijd creëren en dat de oplossingen niets voorstellen( andere problemen)

Bij gebruik interne hulpprogramma kwam wel bericht dat misschien de Pc naam al gerbruikt was in andere homegroup en dat ik van naam moest veranderen. Er is echter maar één thuisgroup.

Aldus blijkt dat met Telenet routers een gedeelde thuisgroup en gebruik pc niet mogelijk is????????

Een Canon met USB

Een oude Brother HJ 1230 met printerkabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens of dit bij XP zo is:

Ga nu naar configuratiescherm

Netwerkverbindingen

Klik op Lan-verbinding (geel) en dan met rechtermuis op eigenschappen.

Klik op installeren

Klik op protocol

Klik rechts op IPX-SPX

Klik op OK

Even wachten.

Nog eens OK

Windows zal vragen om de computer op te starten en doe dat.

Na opstarten moet je wel zo’n 5 à 10 minuten wachten en dan hebt je lokaal netwerk.

Nu kan je andere computers zien in uw netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruikte US Robotics wiereless gateway model 9106 met kabelaansluiting LAN naar één pc en draadloos naar tweede PC. Internetprovider Belgacom ADSL lijn.

Nu dedecteert géén van de drie pc de andere pc in thuisgroup, laat staan dat printers kunnen gebruikt worden met uitzondering van de rechtstreeks aangesloten printers uiteraard ( op twee pc)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu gebruik je enkel hetgeen door telenet is geleverd en geinstalleerd?

Alle pc's krijgen hun IP rechtstreeks van telenet waarschijnlijk en dan kan je inderdaad geen thuisgroep maken.

Wat je nodig hebt is een router die je aan de telenetswitch hangt en dan connecteer je met alle pc's op de router. Je hebt dan een prive-netwerkje en een thuisgroep maken en gebruiken is dan geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.