Ga naar inhoud

werkgroup , delen van printers en files.

alex kinnet

Aanbevolen berichten

Dus de D link G54 met titel "building networks for people" create an 802.11g wireless network is niet voldoende.

Dacht dat dit een router was gezien alle drie pc wel op internet kunnen .

Dus moet hieraan nog een aparte " router" aangesloten worden. Enige suggestie welk type en merk??

thanks

alex

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Sorry voor deze late reactie maar ik was op reis.

De configuratie bij Telenet is geïnstalleerd :

-D Link Des-1005D ( 5 port fast ethernet desktop Switch.

-D link G54 wireless G Access Point.

uiteindelijk blijkt via derden dat met deze accespoint geen home netwerk in te stellen is. Men kan wel met verschillende PC ontvangen maar niet communiceren. ( idem ook hulpdesk Telenet )

Advies gezien vele onderbrekingen en zwak signaal was over te schakelen naar een N+ type router; Deze blijkt en relatief goedkoop en ook behoorlijk op langere afstand te werken. ( Belkin Wireless N+ +_ 50 € )

Echter blijkt volgens anderen die overgang niet altijd vlekkeloos te verlopen. Die mensen raden aan een bijkomende accesspoint te installeren bij de verste desk PC.

Telenet advies via telefoon is niet erg waardevol en ik heb de indruk dat de maximalisatie van de tel tijdsduur hun streven is.

D Link Dir 685 was ook aangeraden door D.Link zelf maar die is +- 260 €.

Het bereik heb ik intussen geoptimaliseerd door goede richting antenne en door een ander kanaal te kiezen ver van de door de buren gebruikte.

Dus hier geen verbetering.

Wat aldus is het best :

N+ en of een bijkomende accesspoint ( die zou echter thuisnetwerk ook niet mogelijk maken volgens derden.)

ik zie door het bos de bomen niet meer en nu zit ik met veel geloop tussen twee PC en

dit kost me veel tijd.

Enige suggestie??

Alex

---------- Post toegevoegd om 10:40 ---------- Vorige post was om 10:38 ----------

D Link G 54 is DWL - G700AP

sorry vergeten dit door te geven

Alex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die D-Link Dir 685 is een semi professioneel toestel met de mogelijkheid een harde schijf in te steken. Volgens mij heb je dit niet nodig.

In jouw geval zou ik een van deze nemen.

Belkin Wireless N Router (F5D8236ED4)

Belkin Wireless Router N+ (F5D8235ED4)

D-link DIR-615

D-link DIR-635 (met usb aansluiting voor ev een printer)

Linksys WRT120N

Linksys WRT160N

Deze zijn gelijkaardig van functionaliteit en kwaliteit.

Prijzen zijn afhankelijk van de winkel waar je koopt.

aangepast door kweezie wabbit
typo's verbeterd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een nieuwe router N type koopt dan moet je dat eerst testen.

Daarna kan je nog altijd een access-point bijkopen ofwel uw oude router als access-point instellen indien die mogelijk aanwezig is.

In theorie kan je router plaatsen waar je wilt.

Maar in praktijk is het beste dat je de draadloos router indien je de mogelijkheid heb op de hoogste plaatst zetten. Dus bovenste verdieping.

Ik zelf heb dat centraal op de bovenste verdieping de router geplaatst.

Bij ons hebben we overal draadloos verbinding tot buiten toe.

Het is dus niet hoe je de antenne richt dat je beter verbinding hebt.

Want de antenne geef in de praktijk een straal van zowat 30 meter zeer goed verbinding. Gewoon de antenne recht omhoog houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.