Ga naar inhoud

Draadloos internet problemen (speedtouch)

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik heb een probleem wellicht dat iemand van jullie mij kan helpen.

De situatie:

Wij hebben draadloos internet van KPN, Speedtouch.

Nooit problemen gehad, een (vaste)computer is d.m.v. een speedtoch 121g wireless USB verbonden met het internet en twee laptops hebben gewoon een verbinding.

Nou hebben we sinds iets meer dan een week een andere computer omdat de oude vaste computer aan vervanging toe was.

Vervolgens sluiten wij de oude computer af en starten de nieuwe op, instaleren d.m.v. de orginele cd de speedtouch 121g op die computer. Na de instalatie en het invullen van de netwerk sleutel lijkt alles te werken, het speedtouch programma meld namelijk dat er 100% bereik is met een snelheid van 54mbps.

Alleen dan begint het rare gedeelte:

Hij doet namelijk heel erg lang over het vinden van het ip adres en als ie die heeft gevonden. Zegt de computer, beperkte of geen verbindingsmogelijkheden (bereik is nog steeds maximaal). Als ik dan internet explorer open zegt ie:''de pagina kan niet worden weergegeven''.

Vervolgens blijkt dat hij alleen een IP-adres en subnetmasker heeft gevonden, de rest vindt ie niet.

Wat heb ik geprobeerd:

-Alles opnieuw instaleren (4x)....resultaat, geen verschil

-Hele netwerk opnieuw opstarten (stekker er uit enzo)....resultaat, geen verschil.

-Via een lan verbinding met het modem het IP-adress verkregen en die handmatig ingevoerd....internet meld niet meer beperkte of geen verbindings mogelijkheden, maar als IE open nog steeds ''kan pagina niet weergeven''.

-(ander persoon) Handmatig een IP adress ingevuld....wel verbinding maar nog steeds geen pagina bij IE.

-De ontvanger in een andere USB poort opstarten....geen verschil

-De ontvanger weer in he oude computer inpluggen en die vervolgens opstarten....internet werkt gewoon goed.

-Gebeld met de leverancier van de computer....volgens hem kan het niet aan de computer liggen als er wel bereik is, het ding zou beperkt kunnen zijn tot een X aantal PC's.

Geen van bovenstaande oplossing hielp dus ik dacht laat ik het hier eens proberen. Wellicht dat iemand hier wel een oplossing heeft of een idee heeft wat er aan de hand kan zijn.

Mochten je nog dingen moeten/willen weten, post maar en ik zal het opzoeken.

Alvast bedankt,

Wilco M.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.