Ga naar inhoud

opstart probleem

Corwyn

Aanbevolen berichten

pc 7 jaar oud ; mobo:ECS K7S5A PRO;WIN XP HOME;CDROM A-OPEN;PROC AMD XP2000;MEM DDR 256MB PC-2100;CDRW LITE ON;HD MAXTOR 40GB;VGA AOPEN MX440 8X AGP LIGHT. Als pc opgestart word blijven de lichtjes van de cdrom-spelers aan en uit gaan. Als ik de bovenste eindelijk open krijg start pc voort op en komt in Win terecht en kan ik vanalles doen op pc. Als ik een cdrom insteek om iets te installeren start pc terug op met de problemen. cdromspelers één voor één uitgeschakeld maar beide hebben het probleem dus niet de cdromspelers. CMOS leeg gemaakt, opgestart zelfde probleem. Volledig uit elkaar gehaald, gekuist (handvol 7jarig stof) zelfs voeding uit elkaar en gekuist, terug ineen , nog altijd het probleem. Wat zie ik over het hoofd , wat zou het kunnen zijn ?? HELP...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, heb alles geprobeerd wat jullie voorstelden. Die upper en lower filters vond ik niet op de plaats dat de site zei. Maar raar genoeg werkte de pc die avond zonder problemen. Startte goed op (verschillende keren geprobeerd) , ik kon een cd-rom insteken zonder dat de pc terug opstarte en hem lezen. Dus ik was in de wolken en dacht dat de problemen voorbij waren. Tot ik deze morgen de pc terug aanzette...zelfde problemen, lichtjes van cd-romdrive en dvd brander bleven weer constant flikkeren tot hij er eindelijk voorbij geraakte en voort opstartte. Ik kon vanalles doen zonder problemen tot ik weer een cd-rom instak...reboot. Ik zou de pc natuurlijk binnen kunnen doen in een winkel; maar zo een oude pc is dat volgens mij niet waard, je betaalt al vlug een som waar je een andere (simpele) nieuwe pc voor koopt maar ik zou het jammer vinden een pc die eigenlijk nog goed genoeg is (zonder de problemen natuurlijk) voor de dingen waar hij voor gebruikt word. Hij is van mijn zus die onderwijzeres is en de pc enkel gebruikt voor rapporten in te vullen wat briefjes schrijven, uitnodigingen, internetten, chatten, spelletjes voor haar kleinzoon van 5. Dus indien jullie nog iets moesten weten....maar in elk geval bedankt voor de hulp tot nu toe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerst handmatig gezocht naar die filters maar vond ze niet, toen heb ik die automatishe fixer geprobeerd en die zei dat het in orde was. Toen werkte hij ook heel de avond. Maar dan juist afgesloten en smorgens vol vertrouwen dat hij in orde was opgestart maar terug problemen. Terug die fixer geprobeerd maar nu zei hij dat hij niks kon doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.