Ga naar inhoud

schijfopruiming

jannemie

Aanbevolen berichten

Ik heb een tijdje geleden vragen gesteld ivm formateren. Dat is dus nog niet gebeurd. Ik durf niet :sad

Maar kom. Ben 'm beginnen opruimen.

Nu heb ik de schijfopruiming ontdekt. Ik heb dat "aan gezet". Dat duurt en dat duurt en dat.... Is dat normaal dat dat lang duurt en traag vooruit gaat?

Gaat dat iets doen aan de snelheid van de pc?

Wat is comprimeren van bestanden? Want dat staat dan onderaan in de vakje

groeten, bedankt,

jannemie

aangepast door jannemie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Comprimeren betekend dat je bestanden die je niet gebruikt worden gecomprimeerd.

Dus kleiner maken doch deze wordt niet weggegooid. Ik ben geen voorstaander van zoiets.

Als je wilt opruimen dan dit:

Download CCleaner. Klik op deze pagina op één van de mirrorsites van MajorGeeks en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Doe dat eerst

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik had een schijfopruiming gedaan van de C-drive, al voor ik wist dat ik ook met de CCleaner kon werken. Ik had daarvoor al een defragmentatie gedaan. Nu ga ik terug kijken naar het venster van de defragmentatie en is die C-drive weer helemaal in kleine stukjes. Klopt dat? :sad

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.