Ga naar inhoud

Serieuze problemen met Word-file! Please help me! Ik ben écht ten einde raad!!

Sifo-Dyas

Aanbevolen berichten

Ik heb bijna hetzelfde probleem maar dan minder ernstig. Ik kan wel verder werken aan mijn bestand en kan het ook gewoon opslaan. Het enige probleem is dat, iedere keer als hij het automatisch wil opslaan, dezelfde melding verschijnt: 'Het opslaan van het autoherstel-bestand is uitgesteld voor XXX'. Ik kan op ok klikken en dan weer verder werken. Dit is dus hooguit irritant maar verder niet problematisch voor het verder werken aan mijn bestand. Ik ben wel bang dat dit bestand nu al beschadigd is en dus op den duur ernstiger kuren gaat krijgen.

Bij mij zijn de problemen ook verbonden met het installeren van KasperSky Antivirus, dus waarschijnlijk heeft het toch te maken met deze antivirussoftware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dat je regelmatig updates installeert van windows update (deze geeft ook updates voor office 2003)

http://office.microsoft.com/nl-nl/word/HP051925181043.aspx

(zet bv. om de 10 minuten, in plaats van om de 5 minuten)

http://office.microsoft.com/nl-nl/word/HP051946321043.aspx

http://office.microsoft.com/nl-nl/word/HP051891521043.aspx?pid=CH060831601043

(zie dat je geen locatie opgeeft van een externe harde schijf of usb die soms wordt uitgetrokken, geef gewoon een locatie op op je harde schijf waar de herstelbestanden moeten komen te staan)

Draai ook eens het programma Combofix.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt.

Alle updates van WINDOWS worden automatisch geinstalleerd.

Heb "Elke 10 min AutoHerstel..." uitgevinkt.

Vermoed dat de oorzaak een conflict is tussen Word 2003 (wat ik niet heb maar waarschijnlijk via een update een link?) en mijn origineel XP Word 2002.

Jouw advies "Combofix" ken ik niet, hoe te draaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat Word zo dikwijls "crashed" kan wel degelijk liggen aan malware! (er is in ieder geval iets corrupt geraakt in office, en dat kan malware gedaan hebben). Waarschijnlijk is het word-bestand corrupt door malware.

Desnoods draai je maar eens spybot alvorens combofix te draaien.

Spybot kan je hier downloaden: (spybot is volledig ongevaarlijk)

Download Spybot - Search & Destroy for free - Fileforum (klik aan de rechterkant op "Download Now".)

Als je denkt dat er een conflict is tussen uw Word 2003 en Word 2002, moet je ervoor zorgen dat je slechts een versie overhoudt. Bij Configuratiescherm/Software kan je misschien de versies van 2002 verwijderen. Office kan namelijk niet zo goed tegen meerdere versies. (bv. Office 2007 en Office 2003 samen werkt ook niet goed)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor allen die dit interesseert.

Dergelijke problemen kunnen worden opgelost door gebruik te maken van de Knowledge Base van Microsoft: support.microsoft.com.

Ga naar tabblad "Support centers" ---> kiezen product enz...

In mijn geval met het probleem van Verborgen modules (PDFMaker.XLA) in Excel gaf dit uiteindelijk als oplossing: verwijderen van bestand: C\Doc & Set\User\Application Data\Microsoft\Excel\XLSTART ---> PDFMaker.

Eens dit verwijdert werkt alles terug perfect.

Gelijkaardige procedure voor Word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Volgens mij is uw normal.dot corrupt en komen die foutmeldingen en crashes daarvan.

Je moet "normal.dot" zoeken (in de verkenner bijvoorbeeld) en alle gevonden "normal.dot"s hernoemen tot old-normal.dot. Bij een volgende start van Word zal AUTOMATISCH een NIEUWE propere normal.dot aangemaakt worden.

Bron:

http://blog.grand-alliance.com/microsoft-office/how-to-repair-normaldot-word-default-template

Simply search for the file “Normal.dot” template using Windows Search F3.

For each Normal.dot that you found, right-click the file and select, “Rename” from the drop down list. Rename the file to “Old-Normal.dot” and restart your Word. Microsoft Word will now start as usual. At this time Word will reset your Normal.dot by building a new one.

If Word starts successfully, then you have successfully resolved the problem. For your old templates, you can simply remove them. Otherwise if it don’t work, you can simply rename it back.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.