Ga naar inhoud

wat vinden jullie van deze config? graag jullie mening

messup

Aanbevolen berichten

Hallo, allemaal heb van velen zeer goede reacties gehoord over jullie hulp op dit forum dus hier ben ik ook :-)

wel, ik ben op zoek naar een degelijke game pc.

spellen zoals wow, aion, mass effect 2 zou deze pc echt goed moeten draaien.

nu heb ik deze dell xps 8100 al een tijdje op het oog. wat denken jullie?

Intel Core i5 Processor 660 (3,33 GHz, 4 MB

Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 Bit - Nederlands

Microsoft® Works 9 - Dutch

640 GB SATA-harde schijf (7.200 rpm

6.144 MB 1.066 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048 + 2 x 1.024

1 GB ATI Radeon™ HD 5770 grafische kaart

16x optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven, alleen Win 7)

Dell 1525 Wireless PCIe Network Card 802.11n

Integrated HDA 7.1 Dolby Digital Audio

dit kost me 1100euro

nu met hier te lezen zie ik dat zelf samenstellen wsl betr is, maar ken hier echter weinig van. het fijne aan als ik deze dell koop is dat ik gewoon per maand wat afbetaal ipv de hele som in 1keer is dit ook mogelijk voor een zelf samengestelde?

als samengesteld echt beter is mogen jullie gerust een samenstelling doen! alvast erg bedankt.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een samenstelling is inderdaad beter. Helaas heeft dit z'n voor en nadelen.

Je kan niet afbetalen. Deze Dell PC is oké, en zal die genoemde spellen best goed draaien.

Toch is dit systeem véél krachtiger. Het kost ook iets minder, maar reken dan ook op het besturingssysteem, windows, verzending.. Standaard assemblage zit erbij. Dit is niet een samengestelde PC van ons, maar eentje van de winkel zelf. De prijs/prestatie verhouding ligt zeer hoog.

EDIT : Over de verzendingskosten hoef je je geen zorgen te maken, bij dit systeem is het gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen slechte setup voor die prijs. Maar toch zijn er nog eventueel enkele dingen die je kan overwegen.

De cpu die je hebt gekozen is zeker goed, maar ik zou toch een core i5 750 overwegen. Dit omdat een i5 660 een duo core is en een i5 750 een quad core. Zeker toekomst gericht als je denkt aan DX11 dan is dat naar mijn mening een betere keuze.

Microsoft statement DX11: "improved multi-threading support to assist video game developers in developing games that better utilize multi-core processors"

Gezien een i5 660 hoger geklokt is zal deze met hedendaagse games betere prestaties leveren (verschil zal zowiezo minimaal zijn, maar toch). Maar in de toekomst zullen DX11 games normaal gezien beter presteren op die i5 750 omdat deze dus meer cores heeft dan een i5 660. Op voorwaarde natuurlijk dat die nieuwe games ewa een beetje deftig gebruik maken van wat microsoft dus levert met dx11 :)

Kwa geheugen kan je momenteel beter gewoon 4GB nemen. Meer heb je op dit moment niet nodig en het geheugen staat momenteel zeer duur. Waarschijnlijk zal binnen een jaar de geheugenprijs van DDR3 wel fors dalen. Als je wil kan je dan nogaltijd upgraden. Maar ik betwijfel of dat dan al nodig zal zijn. Als je natuurlijk een dell koopt is het misschien niet altijd zo simpel om nadien te upgraden, maar normaal moet dat toch wel lukken.

en zoals superjona zegt, zelf iets samenstellen gaat meestal goedkoper zijn en je hebt dan meestal een pc die beter presteerd. Natuurlijk heb je dan wel niet al die toeters en bellen.

@superjona : waarom zou de verzending van het door u voorgestelde systeem gratis zijn. Als je de winkelkar volgt heb je inderdaad 0 euro maar dat is voor afhaling. Verzending kan je zelfs niet kiezen :s ... dat is vreemd.

hier dan wel een door ons samengesteld systeempje :)

ik heb onderdelen (merken) trachten te nemen die normaal wel overal te verkrijgen zijn dan kan je overal een beetje vergelijken. Voor de behuizing moet je natuurlijk zelf wat zien, dat is design en design = smaak = persoonlijk ;)

ANTEC Three Hundred -EC

ANTEC Earthwatts 500 watt

GIGA-BYTE GA-P55A-UD3

INTEL Core i5 750

KINGSTON ValueRam 4gb (KVR1333D3N9K2/4G)

POWERCOLOR Ati RADEON HD5850 1GB

SAMSUNG Spinpoint F3 1TB

NEC DVD ReWriter AD-7240S (24x)

MICROSOFT Windows 7 Home Premium OEM 64bit

+ Assemblage & Installatie

+ Verzending

totaal: 1007 € (www.power4pc.be, BE)

totaal: 1025 € (ww w.azerty.nl, NL)

totaal: 1055 € (www.alternate.be, BE)

en nog vele andere :P

aangepast door DieterGK
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.