Ga naar inhoud

Probleem AHCI

Gast Visaversa

Aanbevolen berichten

Ik heb de volgende partities op mijn systeem staan:

C: Windows Vista

D: Windows 7

E: Kalyway (Binnenkort)

F: Linux Mandriva

Nu is het probleem het volgende. Ik heb al mijn operating systems geïnstalleerd met de disable mode aan in mijn BIOS en niet met de raid mode of de AHCI mode.

Als ik nu wil opstarten in de AHCI mode krijg ik een BSOD. De oplossing lost zich wel op als ik die terug op disable zet maar helaas wil ik dit niet omdat ik de AHCI mode nodig heb voor mijn kalyway installatie.

Want in de disable mode krijg ik een error (firewire unable to determine security-mode). De firewire uitzetten in mijn BIOS is daar ook geen oplossing voor en tenslotte geeft de AHCI mode je ook een heel klein beetje snelheidswinst mee.

Ik heb gelezen dat het opnieuw installeren van de operating systems met de AHCI mode aan een oplossing kan bieden. Is dit ook zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Visaversa

In mijn BIOS kan ik enkel kiezen tussen disable, raid of AHCI.

Als ik toch de AHCI inschakel worden mijn harde schijven in mijn BIOS en de dvd brander niet gevonden. (er staat wel ide voor)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.