Ga naar inhoud

Excel

M.D.B.

Aanbevolen berichten

Door het oplossen van een vroeger probleem heb ik OFFICE XP Pro verwijdert en terug geinstalleerd.

Het vroeger (ernstig) probleem is hiermede opgelost maar nu heb ik een nieuw (kleiner) probleem.

Telkens een Excel-bestand wordt geopend, zowel een eigen bestand als een bestand van derden, verschijnt een dialoogvenster Microsoft Visual Basic "Compileerfout in verborgen module: AutoExecNew".

Kan deze module nergens terug vinden en na het sluiten van het dialoogvenster (OK-knop) werkt blijkbaar alles normaal.

Bij het sluiten van dit bestand verschijnt terug een dialoogvenster Microsoft Visual Basic "Compileerfout in verborgen module: DistMon".

Via "Extra" ---> "Macro" ---> "Visual Basic" zie ik wel in het linkervenster Project-VBAProject:

+ AcrobatPDFMaker (PDFMaker.xla) = dit is originele PDF-software die geinstalleerd is

+ Eurotool (EUROTOOL.XLA) = vermoed update van Microsoft

+ VBAProject (Excel Testbestand.xls) = geopend Excel-bestand

De beide bovenstaande + Acrobat en + Eurtool kunnen niet worden geopend en met rechtsklikken wordt een wachtwoord gevraagd.

Kan iemand helpen of een tip geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand zeggen hoe een verborgen, en beveiligde, module kan worden verwijdert?

---------- Post toegevoegd om 09:28 ---------- Vorige post was om 09:27 ----------

Kan iemend zeggen hoe een verborgeb, beveiligde, module kan worden geopend/bewerkt/verwijdert worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

Zoals aangegeven heb ik "Unlocker" gedownload/geinstalleerd.

Meldingen gekregen dat deze als Trojan wordt beschouwd.

Toch uitgevoerd en heb nu op de taakbalk een icoontje van Unlocker.

Maar nu?

Bij het openen van een excel-bestand blijkt niets gewijzigd.

Wat moet ik doen?

Dank bij voorbaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag M

Rechtsklik op het te verwijderen bestand, en klik op Unlocker.

De rest zou zichzelf moeten uitwijzen, zo niet, dan vraag je maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb probleem kunnen oplossen, in ieder geval bedankt voor de reacties.

Dergelijke problemen kunnen worden aangepakt door gebruik te maken van

- Microsoft Support

-- tabblad "Support centers" ---> kiezen product enz…

In mijn geval bij het probleem met Verborgen module "PDFMaker.XLA" was de oplossing uiteindelijk het verwijderen van het bestand in C\Doc & Set\User\Application Data\Microsoft\Excel\XLSTART --->PDFMaker.

Na het verwijderen werkt alles terug perfect.

Gelijkaardige procedure voor Word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.