Ga naar inhoud

pc start niet meer op

Keppetje

Aanbevolen berichten

Hoi,

Als ik de pc wil opstarten komt er het volgende op: Non-System disk or disk error. Ik heb de pc open gedaan en alles zit nog aangesloten op de harde schijf. Er zit geen diskettestation op de pc dus daar kan het ook niet aan liggen, ook zit er geen cd-rom in het station.

Weet er soms iemand waar dit nog aan kan liggen? In de BIOS wordt de harde schijf wel herkent.

Met vriendelijke groeten

keppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem kan nog steeds bij je harde schijf liggen, ook al wordt deze herkend in je bios.

Probeer eens of het volgende helpt.

Beschik je over een windows-cd? En heb je maar één besturingssysteem geïnstalleerd staan op je pc, want als je het volgende uitvoert op een pc met meerdere besturingssystemen kan je wel eens in de problemen geraken.

Start de pc op vanaf deze cd.

Setup zal nu starten.

Druk op R om de herstelconsole te starten.

Kies het juiste besturingssysteem. Als er maar één is geïnstalleerd druk je op 1.

Typ nu fixmbr en druk op enter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt de harde schijf een tikkend geluid?

Je kan ook eens de harde schijf afkoppelen en daarna terug aankoppelen. Misschien zit je met een slecht contact. Je kan ook de kabel tussen moederbord en je schijf eens vervangen.

Als je harde schijf inderdaad stuk is en je wil je bestanden toch nog kunnen veilig stellen, kan je het volgende doen:

Download Ubuntu.

Brand het .iso-bestand op een cd.

Start de pc op via deze cd.

Na het opstarten zal je een menu krijgen.

Kies hier voor de optie Ubuntu uitproberen zonder te installeren.

Het laden kan lang duren omdat alle gegevens van de cd-rom moeten gehaald worden.

Na het laden zal het bureaublad verschijnen.

Klik bovenaan op het menu Locaties en kies voor Computer.

Je zal nu een overzicht krijgen van de apparaten aangesloten op je pc.

De schijf met de naam "Windows" is je huidige harde schijf.

Je kan nu de inhoud van deze schijf kopiëren naar een externe harde schijf of branden op een cd/dvd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

De harde schijf maakt inderdaad een tikkend geluid.

Nu zit ik nog met een probleem. De pc doet nu wel enorm raar, als ik hem nu wil aanzetten piept hij 1 keer. Heb keer gekeken op internet en de batterij zou kapot zijn. Het probleem is dat er geen baterij inzit.

In bijlage een afbeelding van hoe het cmos batterijtje er uit ziet.;-)

post-8298-1417703962,8065_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.