Ga naar inhoud

pc start niet meer op

Keppetje

Aanbevolen berichten

Dat zijn Ubuntu-bestanden. Daar ben je niets mee.

Het ziet er naar uit dat je harde schijf niet wordt herkend.

Ik weet niet of het volgende gaat werken wanneer je een livd-cd gebruikt zoals jij nu doet, maar je kan het alvast eens proberen.

Ga naar Toepassingen -->Hulpmiddelen -->Terminal.

Typ het volgende:

sudo lshw -C disk (let er op dat je de tekst exact overneemt zoals hier beschreven!)

Druk nu op enter.

Er wordt nu normaal een paswoord gevraagd. Aangezien je dat nog niet hebt, druk je gewoon op Enter.

Staat er iets beschreven bij de optie -disk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het dat je harde schijf van het merk western digital is? En maar 6gb groot?

Ik zou je kunnen aanraden om Systemrescue cd te gebruiken om het nog eens te proberen, maar deze is niet echt makkelijk in gebruik.

Je kan ook een image maken van je huidige schijf om dan op je nieuwe schijf terug te zetten.

Dit kan je doen met Clonezilla omdat dit ook een live-cd is. Je moet dus niets installeren, wat in jou geval dus handig is :-).

Als je wil, maak ik wel een korte handleiding van clonezilla.

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke grootte heeft deze, want dan wordt er waarschijnlijk iets anders herkend?

Geef het commando in mijn andere post nog eens in. Zie je daar niets staan dat verwijst naar je harde schijf? Let vooral op de grootte die wordt weergegeven. Zo kan je ze herkennen.

Hopelijk ziet Clonezilla je harde schijf wel al vrees ik er voor als je nu ook al problemen hebt. Die handleiding zal nog niet voor vandaag zijn. Voorlopig zal ik je dus moeten doorverwijzen naar de handleiding op de website van de makers.(rechtsonderaan klikken om telkens naar de volgende pagina te gaan) Als je vragen hebt dan hoor ik het wel :-).

Om een image te kunnen maken van je harde schijf moet je wel over een externe usb schijf beschikken om deze naar toe te schrijven.

Heb je al eens geprobeerd om de kabels te vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.