Ga naar inhoud

Abnormaal hoge temperaturen!

honk

Aanbevolen berichten

Als ik naar uw laatste afbeelding kijk dan is de HD OK

Maar uw sectoren niet van de HD.

Ga naar start

Bij uitvoeren typt u dit: cmd

Typ nu achter > dit: chkdsk c: /f

Enter

Het type bestandssysteem is NTFS.

Kan actieve station niet vergrendelen.

Kan chkdsk niet uitvoeren omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. Volume controleren bij opstarten (j/n)

Ik heb ja gekozen en ga nu heropstarten.

---------- Post toegevoegd om 19:45 ---------- Vorige post was om 19:36 ----------

Beschadigde sectoren blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Processor: Intel® Celeron® CPU 2.80GHz (architecture: x86; 2798 MHz)

Name: Intel® Celeron® CPU 2.80GHz

Manufacturer: GenuineIntel

Max clock speed: 2798 MHz

Architecture: x86

Level 2 cache size: 0 KB

Socket type: LGA 775

Version: Model 4, stepping 9

Ik vond het al raar dat Stegisoft dit wat normaal vond. 50° is +- de maximum temperatuur. Al de temperaturen zijn genomen bij 0-5% CPU gebruik. Wat als ik game? dan stijgt de temp van de HD's naar schatting toch wel naar 53 of meer °c. Zorgwekkend vind ik toch persoonlijk. Ook zijn er beschadigde sectoren aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

75°c is de maximum temperatuur van de desbetreffende cpu dus ook die is te heet.

50°c is veruit de max voor een HD.

Zoals ik dus eerder zij is een goede airflow in de pc van cruciaal belang.

Laat hem voorlopig open staan om een goede koeling te garranderen.

Nieuwe koelpasta tussen de cpu en de cpu koeler behoort ook tot de optie's hier.

Stegisoft doelde hier eerder op de cpu temperatuur en niet op de temperatuur van de HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahn, sorry. De kast open helpt, maar niet zo zeer. Koelpasta hebben we nog nooit gebruikt, zal deze morgen eens aanschaffen om te proberen. Ik kan vooraan nog een fan zetten, maar dan moet het plastieken omhulsel vooraan eraf, maar dan zit alles bloot ( dvd en cd zitten 4 cm buiten de kast,...) Ik kan deze week eens informeren in een computerwinkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk tijd.. Blijkbaar is er dus niets mis met de bios opstelling. De Vcore is ook redelijk goed.

Je hebt dus gewoon een betere airflow nodig... De reden dat je CPU-fan zo snel draait is omdat de temperatuur in de behuizing zo hard oploopt, de temperatuur van de CPU dus ook oploopt en de CPU-fan is zo in bios ingesteld dat het zo'n toerental moet draaien. Daar is niets mis mee sinds de CPU gewoon veel te warm aanloopt.

Je kunt je behuizing zien als een gesloten kist waarbij er enkel luchtverplaatsing is door de voeding die wat hete lucht weg haalt en deze word 9 kans op 10 vervangen door hete lucht die langs de +70°C warme VGA gaat. Een intake fan langs de voorkant zou de truc moeten doen.

EXTRA: De hoeveelheid stof weet ik niet, maar elektronica en stof zijn niet bepaald de beste vrienden. De PC volledig afzetten en van het net ontkoppelen (de pries uittrekken) en dan gewoon met de stofzuiger (liefst op 'blaas stand') een door gaan en een droge (NIET NAT!!) vod zou ook niet slecht zijn.

aangepast door Duidelijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk tijd.. Blijkbaar is er dus niets mis met de bios opstelling. De Vcore is ook redelijk goed.

Je hebt dus gewoon een betere airflow nodig... De reden dat je CPU-fan zo snel draait is omdat de temperatuur in de behuizing zo hard oploopt, de temperatuur van de CPU dus ook oploopt en de CPU-fan is zo in bios ingesteld dat het zo'n toerental moet draaien. Daar is niets mis mee sinds de CPU gewoon veel te warm aanloopt.

Je kunt je behuizing zien als een gesloten kist waarbij er enkel luchtverplaatsing is door de voeding die wat hete lucht weg haalt en deze word 9 kans op 10 vervangen door hete lucht die langs de +70°C warme VGA gaat. Een intake fan langs de voorkant zou de truc moeten doen.

EXTRA: De hoeveelheid stof weet ik niet, maar elektronica en stof zijn niet bepaald de beste vrienden. De PC volledig afzetten en van het net ontkoppelen (de pries uittrekken) en dan gewoon met de stofzuiger (liefst op 'blaas stand') een door gaan en een droge (NIET NAT!!) vod zou ook niet slecht zijn.

Ik heb een intake fan besteld die koude lucht zal aanzuigen in de kast. Ik zal dan kunnen zien of er dan verandering is of niet. Met 4 tot 6 graden minder zou ik al veel blijer zijn! Dit zal wel werken denk ik. Ik laat zeker en vast iets weten wanneer ik deze op het moederbord heb aangesloten. Ontstoffen doe ik wel nog eens wanneer de fan er in zit en er echt geen resultaat is. Desnoods ook een laagje koelpasta.

Bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fan steekt in de kast, het is wel een te grote fan. Ik hem hem scheef neergezet zodat hij wat lucht (koude van onder) naar de warme lucht blaast boven. De HD's blijven rond de temperatuur van 32-36 °C, waarmee ik zeer blij ben! En dit aan 100% CPU gebruik door een spelletje. Dit is natuurlijk zonder de behuizing vanvoor, en wanneer ik deze er op zet, stijgt de temperatuur met +- 5 °C. In bijlage een screen van Speedfan. Ik ben zeer tevreden met her resultaat. Is het gevaarlijk dat de fan 120mm schuin opgesteld staat?

doc2.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.