Ga naar inhoud

processorkeuze

karend

Aanbevolen berichten

I.v.m. de aanschaf van videobewerkingsprogramma Pinnacle 14, overweeg ik een nieuwe laptop aan te schaffen.

Wat betreft de processor heb ik twee opties:

a) Intel i7-620M (2.66 GHZ, vier threads, turbo boost tot 3,33 GHZ, 3 MB cache

B) Intel i7-720QM (1.6 GHZ, Turbo Mode tot 2,8 GHZ, 6MB L3-cache)

Pinnacle geeft in zijn handleiding optie a) aan als minimum.

Onkundig op dit gebied zijnde, vraag ik me af of optie B) in dit geval ook (goed) zal werken met genoemd programma.

Wie kan me helpen met deze vraag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook nog een belangrijk punt; als de 4 cores niet kunnen worden benut, overklokt de i7 720 2 of 3 cores naar een hogere snelheid. Voor videobewerking is een quad-core (zoals deze i7 720) aangeraden.

Ook moet ik er bij melden dat de processoren als desktop variant veel beter geschikt zijn als 'videobewerker'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties op mijn vraag! Mede daardoor had ik de keus gemaakt voor de 720QM, echter de betreffende laptop van Dell is van de site gehaald. Naar men bij Dell zegt doordat de levertijd van de laptop maanden zou worden. Jammer, dus nog maar even wachten en intussen bij andere fabrikanten kijken. Nogmaals bedankt voor de reacties en ik blijf dit forum volgen: heel leerzaam.

Groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.